Subject: FW: Hiiumaa vald Männamaa küla veemajandustaristu rekonstrueerimine ja laiendamine-muudatus
From: Gunnar Mägi <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 8 Aug 2025 09:44:59 +0300

Tere

Edastan regimiseks eelnev

11.02.2025  nr 7.1-2/25/1849-3

Parimate soovidega

Gunnar Mägi

Peaspetsialist

Kooskõlastuste üksus

Planeerimise osakond

5184315

          Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Aivar Tammeveski < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, July 10, 2025 11:37 AM
To: Marika Koppel < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: projekteerimise"- ja ehitustööde teostamine

Tere,

Teavitame, et 15.05.2025 teostasime Männamaal, Viita–Mäe tee ristmikul,
„Männamaa küla vee- ja kanalisatsioonitorustike rekonstrueerimise“
projekti kohaselt kavandatud isevoolse kanalisatsioonitorustiku
paigaldamiseks suundpuurimise katse. Tööde eesmärgiks oli rajada torustik
kinnise meetodiga, et minimeerida mõju teekattele ja ümbruskonnale.
Kahjuks ei olnud võimalik töödega sellel meetodil edukalt lõpule jõuda.

Puurimistöö ebaõnnestumise peamiseks põhjuseks on piirkonna keeruline
geoloogiline koostis. Tegemist on valdavalt ümaratest ja sidumata
kruusateradest koosneva pinnasega, mis ei võimalda piisavat
puuritrajektoori kontrolli. Töö käigus kaldus puur liialt pinnale lähedale
ning projektis ettenähtud kalle ei olnud saavutatav. Kuna tegemist on
isevoolse kanalisatsiooniga, mille toimimine sõltub torude täpsest
kaldenurgast, ei ole selline tulemus tehniliselt vastuvõetav. Lisaks on
võimalik, et puuri eemaldamisel jäi tee konstruktsiooni serva tühimik, mis
võib mõjutada teekatte kandevõimet.

Lähtudes eeltoodust, soovime töömeetodit muuta ning jätkata torustiku
rajamist avatud kaevise meetodil. See lahendus võimaldab tagada torustiku
paigaldamise täpselt vastavalt projektis ettenähtud kaldele ja
ehitusstandarditele. Avatud kaevise meetod on antud pinnasetingimustes
ainus tehniliselt teostatav ja töökindel lahendus, mis tagab isevoolse
süsteemi korrektse ja pikaajalise toimimise.

Kinnitame, et tööde käigus avatud teekate ja konstruktsioon taastatakse
pärast torustiku paigaldamist vastavalt kehtivatele nõuetele. Taastamise
käigus taastatakse nii tee konstruktsioonikihid kui ka asfaltkate, tagades
varasema olukorra taastamise või parendamise.

Ootame Teiepoolset kooskõlastust töömeetodi muutusele ning oleme valmis
esitama täiendavat infot tööde korralduse, ajakava või muu vajaliku kohta.

Lugupidamisega

Aivar Tammeveski

Projektijuht

Tariston AS

Toompuiestee 35, 10149 Tallinn

T +372 4622 270/ M +372 5148 653

E  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.tariston.ee/> www.tariston.ee