Subject: 6-3/2025/1492 Märgukiri liiklusohutus
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 1 Aug 2025 15:56:57 +0300

MÄRGUKIRI

 Seoses liikluse rahustamise vajadusega Keava- Hõreda teel

Transpordiamet
Politsei- ja Piirivalveamet

Kehtna Vallavalitsus pöördub teie poole murega, mis puudutab liiklusohutust 
Keava alevikku ja Koogimäe küla läbival Keava-Hõreda riigiteel, 
Tallinn-Rapla-Türi teest Linnaaluste külani, 1,6 kilomeetrisel lõigul.

Viimastel kuudel on antud teelõigul märgatavalt kasvanud liikluskoormus, 
eelkõige raskeveokite (sh kallurveokite) osas. Suurenenud liikluskoormus ja 
karjääride suunas tühjalt liikuvate sõidukite poolt teostatavad ohtlikud 
manöövrid on tekitanud kohalike elanike sõnul olulist ohtu teistele 
liiklejatele.

Tegemist on äärmiselt kitsa teelõiguga, mille läheduses puudub kõnnitee, 
mistõttu kasutavad sama teepinda lisaks kahes suunas liiklevatele 
sõidukitele ka jalakäijad, sealhulgas lapsed ja eakad. Sagedased olukorrad, 
kus veokid mööduvad jalakäijatest lubatust suuremal kiirusel, loovad otsese 
ohu inimeludele ja -tervisele.

Kehtna Vallavalitsus palub kaaluda alljärgnevaid meetmeid:

1.	Liikluskoormuse hindamine – Keava–Hõreda teelõigu liikluskoormuse ja 
sõidukitüüpide seire.
2.	Liikluskiiruse piiramine – Kiirusepiirangu alandamine teelõigul ning 
vajadusel kiiruskaamerate või teisaldatavate kiirusmõõtjate paigaldamine.
3.	Transpordivahendite liikumise suunamine – Võimaluste leidmine 
raskeliikluse (nt kallurveokid) ümber suunamiseks alternatiivsetele 
marsruutidele.
4.	Ohutusabinõude rakendamine – Tee äärde ajutiste kõnniteede või 
liikluskorraldusvahendite paigaldamine, mis suurendaks jalakäijate 
turvalisust.

Kehtna Vallavalitsus palub leida olukorrale kiire ja tõhus lahendus. Palume 
teiepoolset hinnangut ning ettepanekuid võimalike lahenduste osas ja 
edastada need e-posti aadressil [email-masked]

Mario Piirmets
keskkonnaspetsialist
Kehtna Vallavalitsus
Tel: 5332 1210
  <http://email.mg.kehtna.ee/o/eJxEzrFuxCAMgOGnCVuRwWDIwHBqO9zaNzDYuUQtySlBff6q6tD916_v1p_rcfKHfvFQuQ_t97cSfIJIRkpSrM1ocSkGiAgumbVQE1JIPvuEiCnCrFIVhFvInCmbrXjwETI45yPFZIUrN_AU8uLq4nAK0B_2U9exs1U1Xa-LH_qySZnwNVptOnuBmZaEyBGoUp4C8J_VOqAJ381Ztn05pgDj5P16Hqds3HX8Dke5_bfmu_ifAAAA__8YW0P2>