Subject: FW: Raasiku Meistripunkti tee
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 28 Jul 2025 15:37:57 +0300

Tere,.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Arvo Vahtra <[email-masked]>
Sent: Monday, July 28, 2025 3:16 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Raasiku Meistripunkti tee

Tere!
Piirinaabritega infovahetuse käigus  sh. Teemeistri 4 asuva ettevõttega
laekusid nendepoolsed arvamused-ettepanekud.

Toon need siinkohal ära:

Tundub, et kergliiklustee võiks olla teisel pool maanteed, kus ei ole
ettevõtteid ja vajadust ligipääsuks ning parkimiseks väga suurtele
kaubaveokitele, turismibussidele.ning kliendi parklale.

1. Reaalselt on vaja arvestada ruumi ekskursioonibussidele parkimiseks ja
reisijate peale/maha minekuks.

2. Kliendi parklale on vaja ruumi ning ligipääsu ka kauba laadimise või
bussi parkimise ajal.

3. Kauba laadimiseks on vaja ruumi sissesõidu manööverduseks suurtele
rahvusvahelise kaubaveo veokitele, turismibussidele, pakiveo bussidele ja
hooldustranspordile.

4. Kõigi eelnevalt märgitud transpordivahendite parkimise ajal peab
säilima päästetehnika takistamatu juurdepääs hoone igast küljest.

Lugupidamisega

Raivo Paiste

5172040

Tegevjuht

Aade lõng OÜ

Kuigi ettevõte ei saa vaikimisi arvestada parkimisega riigitee alusel maal
on samas võimalus natuke suurendada manööverdusruumi nihutades jalgtee
äärekiviga eraldatuna sõidutee serva. Seal pole eraldusribal väga suurt
tarvidust kuna sademevesi saab valguda mõlemale poole piki teed ära, sest
on olemas korralik pikikalle ning lume ladustamiseks on teisel pool
piisavalt haljasala.

Seal kus on vana võrkaia värav on võimalik teha tugevdatud alusega
mururiba nii, et päästeauto saab vajadusel ringi ümber hoone sõita aga
tavapärast mahasõitu ei ole.

Kas on võimalik projektis tulla ettevõttele niipalju vastu, et suurendada
manööverdusala. Lisan väljavõte muudetud kohast. Äärekiviga lõigus olen
sõidutee laiuse näidanud 3,25m.

Punkt 2 kliendiparkla kohta ettepanekute listis tuleb neil muidugi
lahendada oma krundi piires.

Manööverdava veoauto pikkust selles kirjas paraku veel ei ole aga püüan
lähiajal täpsutada.

Informatiivses mõttes sai tõmmatud jalgtee laiune koridor ka teisele poole
teed. Seal on ehituseks vähem ruumi ning maha tuleb võtta suur hulk
kõrghaljastust ning mitmed viljapuud, mida vald ei soovi teha.

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

5116931