Subject: Muudatused piiravates meetmetes seoses olukorraga Süürias
From: Mihkel Märtens <[email-masked]>
To: Eve-Ly Kübard (Rahandusministeerium) <[email-masked]>, "Piret Tinkus \(EMTA\)" <[email-masked]>, "Silvester Soop \(SiM\)" <[email-masked]>, "Maria Berezina \(FIU\)" <[email-masked]>, "Gerli Kodusaar \(FIU\)" <[email-masked]>, "Janar Palits \(RAB\)" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Egle Kossas'" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kati Kikas \(MKM\)" <[email-masked]>, "Koidu Talli \(MKM\)" <[email-masked]>, "Ele Russak \(sisemin.\)" <Ele.Russ
Cc: Sanktsioonide juhtrühm <[email-masked]>
Date: Wed, 28 May 2025 10:10:14 +0300

Tere!

EL Nõukogu otsustas 27.05 teha muudatused piiravates meetmetes seoses
olukorraga Süürias. Muudatustega tühistatakse kõik valdkondlikud piiravad
meetmed, välja arvatud julgeolekukaalutlustel põhinevad meetmed. Samuti
pikendatakse allesjäänud piiravate meetmete kehtivust kuni 01.06.2026.

Kehtima jäävad järgnevad valdkondlikud piirangud:

*	Ekspordikeeld siserepressioonideks kasutada võidavatele
varustusele ja kaupadele.
*	Ekspordikeeld interneti järelevalve ning telefoniside järelevalve
teostamiseks või pealtkuulamiseks mõeldud kaupadele.
*	Impordikeeld sõjalistele kaupadele.

Isikuvastased sanktsioonid:

*	Jäetakse piiravate meetmete loetelust välja 24 üksust (sh Süüria
Kommertspank ja Süüria Keskpank).
*	Ajakohastatakse 302 isiku ja 50 üksuse kohta käivaid kandeid.
*	Muudetakse isikute ja üksuste piiravate meetmete loetellu kandmise
kriteeriume.

Muudatuste jõustamiseks võttis Nõukogu vastu otsuse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202501096>
(ÜVJP) 2025/1096 ja rakendusotsuse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202501095>
(ÜVJP) 2025/1095, millega muudetakse ja rakendatakse otsust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02013D0255-20
250226> 2013/255/ÜVJP ning määruse
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=OJ:L_202501098> (EL)
2025/1098, millega muudetakse määrust
<https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A02012R0036-20
241125> (EL) nr 36/2012.

Muudatused jõustuvad homme, 29.05.

Tegemist on ulatuslike muudatustega, palume lähtuda detailsemast infost
õigusaktides.

Tervitades

Mihkel Märtens
Välisministeerium
Lauaülem
Sanktsioonide ja strateegilise kauba kontrolli osakond
+372 637 7352
 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee | Islandi väljak 1, Tallinn