Subject: Palume teie kooskõlastust eelnõule
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 22 May 2025 13:52:16 +0300

Jõgeva Vallavalitsus menetleb praegu kasutusloa taotlust nr 2111371/01164 
aadressile Jõgeva maakond, Jõgeva vald, Ookatku küla, Kärdi, Jõgeva maakond, 
Jõgeva vald, Ookatku küla, Kärdi, Jõgeva maakond, Jõgeva vald, Ookatku küla, 
Kärdi (Teravilja vastuvõtt ja sorteer, Viljapunkrid, Kuivati seade) ja 
soovib teie kooskõlastust eelnõule.

Kooskõlastuse kutse põhjus: Kärdi kinnistu kasutusloa eelnõu kooskõlastamata 
jätmine koos põhendusega on lisatud eralid kirjaga. Juhime veelkord 
tähelepanu, et kasutusloa saamise eelduseks on, et valminud ehitise 
ehitamine vastab ehitusloale ka juurdepääsude osas ning ehitist on võimalik 
kasutada nõuete ja kasutusotstarbe kohaselt. Kommentaarile lisatud fail info 
7.1-2212791-5 19.02.2021 Väljaminev kiri.asice -----------------------  
Vastus: MIKK TUTT (15.01.2023) Tere! Olen esitanud teravilja vastuvõtule ja 
sorteerile kasutusloa taotluse (EHR kood 121293366). EhS § 54 lg 1 kohaselt 
kasutusluba antakse, kui ehitis vastab õigusaktides sätestatud nõuetele, 
eelkõige ehitisele esitatud nõuetele, ja ehitusloale. Päästeamet on ehitise 
üle vaadanud ja omalt poolt heakskiidu andnud. Ehitis asub väljaspool 
avalikult kasutatava tee kaitsevööndit. EhS § 71 lg 2 lause 2 kohaselt 
ülejäänud maanteede kaitsevööndi laius mõlemal pool äärmise sõiduraja 
välimisest servast on kuni 30 meetrit. Antud juhul on hoone piir maanteest 
kaugemal kui 30 meetrit. Seega ei kuulu ehitis manatee kaitsevööndisse ning 
puudub vajadus seda EhS § 54 lg 6 kohaselt kooskõlastada või küsida arvamust 
Transpordiametilt. Seega võib pädev asutus ehk kohalik omavalitsus antud 
juhul EhS § 54 lg 7 kohaselt märkused jätta arvestamata ja anda kasutusloa. 
Palun vaadata kasutusloa taotlus uuesti üle, arvestades EhS § 71 lg 2 
sätestatud kaitsevööndi laiust ning anda ehitisele (EHR kood 121293366) 
kasutusluba. Riigikohus on asjas 3-16-1050 leidnud, et ehitusloa saanud 
projekti hilisemad versioonid võivad projekti täpsustada ning antud juhul on 
ehitis maantee kaitsevööndist väljas.

Palun avage eelnõu e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27386472>  (menetlus nr: 
246619), määrake omalt poolt kooskõlastuse eest vastutav kasutaja ja 
kontrollige eelnõu andmeid.

Kooskõlastust või märkuseid eelnõule ootame kuni 02.06.2025 (k.a). Pärast 
selle tähtaja möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Jõgeva Vallavalitsus) või menetleja (RAGNAR JOOSEP) poole.