Subject: 6-1/2-69 Ettepanek kohtuda Rapla valla koostatava üldplaneeringuga seotud küsimuste arutamiseks
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 13 May 2025 11:06:20 +0300

Tere.

Rapla valla üldplaneeringu juhtrühm on nüüd kujundanud järgnevad seisukohad 
üldplaneeringuga jätkamiseks:

1. Hagudi külas lõigus Aranküla raudteeülesõidust kuni 6690267 
Hagudi-Nõmmekõrtsi tee ristumiseni 15 Tallinn-Rapla-Türi teega pooldatakse 
T15 trassi laiendamist olemasolevas teekoridoris. T15 trassi idasuunalist 
laiendamist ja tee rajamist Hagudi karjääri alale ei pooldata. Juhtrühm teeb 
ettepaneku kavandada nimetatud lõigus tee laiendus praeguse teekoridori 
laiendamisena. Selline lahendus on parim kompromiss turvalise 
liikluskorralduse, asustuse arengusuundumuste ning maaomanike, riigi ja 
omavalitsuse huvide tasakaalustatud arvestamiseks. Selgituseks mõned 
asjaolud, mis seisukoha kujundasid:

a) T15 eskiis, mille alusel Transpordiamet ettepaneku 2020. aastal esitas, 
koostati ilma olukorda piisavas mahus uurimata, trassialternatiive kaalumata 
ja ilma kogukonda, omavalitsust ja puudutatud maaomanikke kaasamata, 
mistõttu tegemist ei ole läbikaalutud lahendusega;

b) Hagudi-Nõmmekõrtsi tee ümberehitamine tupikteeks halvendab 
liikuvusvõimalusi piirkonnas ja suleb piirkonna elanike jaoks olulised 
liikumissuunad;

c) riigil puudub võimekus T15 uut trassi lähiaastakümnetel välja ehitada, 
mistõttu maakasutusele seatakse aastakümneteks põhjendamatud kitsendused;

d) on küsitav, kas eskiisil kujutatud plaanikõverikud lähtuvad piirkonna 
reljeefist ja kujundavad olusid arvestava optimaalse lahenduse (ei ole 
tõenäoline, et raudteeviaduktil ning 15 Tallinn-Rapla-Türi tee ja 20123 
Aranküla-Juuru tee ristmiku piirkonnas projekteeritakse ülemäära suured 
kiirused, mis suuri plaanikõverike raadiusi vajavad);

e) puudutatud maaomanikud ja külakogukond on väljapakutud trassi vastu.

2. Nõustuda riigimaantee kaitsevööndi laiendamisega 30 meetrini Kuusiku, 
Kaiu ja Juuru alevikes väljapakutud lõikudes:

1) riigitee nr 28 Rapla-Märjamaa km 4,65-4,8 (Kuusiku aleviku piirist kuni 
Sireli tänava ristmikuni) määrata riigitee kaitsevööndi laiuseks mõlemal 
teepoolel 30 m;

2)  riigitee nr 20122 Kaiu-Vahastu tee Kaiu aleviku ulatuses määrata 
riigitee kaitsevööndi laiuseks 30 m;

3)  riigi tugimaantee nr 14 Kose-Purila km 27,455-31,4 (Juuru aleviku 
ulatuses) määrata riigitee kaitsevööndi laiuseks 30 m.

Juhul, kui Transpordiamet ei nõustu juhtrühma ettepanekutega, palun pakkuda 
välja aegu võimalike alternatiivide töiseks konstruktiivseks arutamiseks.

Palun täpsustada, millises ulatuses Transpordiamet eeldab Kuku liiklussõlme 
ala kajastamist üldplaneeringu kaardil. (Kaart uuendatud kujul ei ole praegu 
veel kättesaadav, üldplaneeringu portaalis on kooskõlastamiseks saadetud 
lahendus.)

Cerly-Marko Järvela

vallaarhitekt

  <http://email.mg.rapla.ee/o/eJxEjrFuwyAQQL_GbLWOO7BhuCFqO2TtHxxwJJZCbGHU76-iDtnfe3qXdtz3Lj_6kKHlOrRdvzhCCAuawlQWtEbZrm61SD5Yc2fJMUL0kRwEyt5VoWxDdSH5qlS82RgBPXhLEGBBmKsLuSZJmjQl6-3koN3mLsdDZlXT9Dzlph9b4Yk-cV5yreKELFBaKaML8FLkf3WOSBN9m87bs-6Tg9HleR57L5s0Ha_g4MubNb-MfwEAAP__xVtDuA>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.