Subject: Kooskõlastus: Tartu Tudengipäevad K25: Volber
From: Lennart Puksa <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Mar 2025 13:16:53 +0200

Lennart Puksa saatis teile kirja.  Kiri oli liiga suur tavaliseks epostiga
edastamiseks ja failid salvestati failide edastamise teenusesse.
Teil on kuni  04.05.2025 13:16:53 võimalik faile alla laadida.

Allalaadimise aadress on :
https://info.raad.tartu.ee/fsend/filesend.nsf/getFiles.xsp?AccessID=75adi6r1m3kvrvf

Lennart Puksa  has sent you a mail.  The mail is too big for standard
delivery.  You have till 04.05.2025 13:16:53 to consult the mail via a
browser and download the attachments.
URL for download:
https://info.raad.tartu.ee/fsend/filesend.nsf/getFiles.xsp?AccessID=75adi6r1m3kvrvf

Kirja algtekst:
Tere

Palun kooskõlastust korraldatavale üritusele, mille raames plaanitakse
sulgeda
liiklus Emajõel.

tervitades

Lennart Puksa
Tartu linnavalitsus | kultuuriosakond | peaspetsialist | 736 1355 |
tartu.ee

Avaliku ürituse registreerimise teade
Taotlus: 25.03.2025

Taotleja info
Nimi: 	Eveliis Väljaots
Isikukood: 	60110033515
KORRALDAJA
Ürituse korraldaja on:  	Juriidiline isik
Korraldaja registrikood:  	80087452 (mittetulundusühing Tartu
Üliõpilasmaja,
Tartu linn, Tartu linn, Tartu maakond, 51010, Kalevi tn 24)
Korraldaja kontakttelefon:  	372 58547441
Korraldaja kontakt e-post:  	[email-masked]
AVALIK ÜRITUS
Ürituse nimi:  	Tartu Tudengipäevad K25: Volber
Ürituse vorm (spordivõistlus, kontsert, etendus, laat, vm):  	Kontsert

Ürituse sisu:  	Volber on traditsiooniline kontsert, mida korraldatakse
volbriöö
tähistamiseks. Volber toimub Emajõe kallastel - lava asub kaarsillal ning
kõik
külastajad saavad kontserti ja showd vaadata mõlemalt kaldalt. Kontsert
kestab
tund aega ning esinevad 5MIINUST ja Merlyn Uusküla. Lisaks kontserdile on
üritusel ka elava tule skulptuurid, tantsijad ja AHHAAga koostöös valminud
lühike show. Kontsert on pealtvaatajatele tasuta.
Ürituse veebileht (https://www...):
https://studentdays.ee/event/volber/
Eeldatav osavõtjate koguarv (osalejate ja publiku koguarv):  	5000

Ürituse etappide aeg:
	Tegevus 	Aeg
Ettevalmistus  	30.04.2025 kell 04:00 kuni 30.04.2025 kell 22:45 (18
tundi 45
minutit)
Ürituse toimumise aeg 	30.04.2025 kell 23:00 kuni 30.04.2025 kell 24:00 (1
tundi
0 minutit)
Koristus  	01.05.2025 kell 00:00 kuni 01.05.2025 kell 11:00 (11 tundi 0
minutit)

Ajavaliku põhjendus, kui üritus toimub ajal, mil kehtivad kõrgendatud
piirangud
müra ja valgusefektide suhtes:  	Üritus toimub sellisel kellajal, sest
see paneb
punkti volbriõhtu sündmustele, mis Tartu linnas enne kontserti toimuvad.
Lisaks
on pime aega vajalik efektse show korraldamiseks.
Ürituse toimumise koht:  	Kaarsild, Emajõe kaldad
Liikluse / parkimise ümberkorraldamise või tänavate sulgemise vajadus:
Jah

Ürituse toimumise ala:  	Vaata objekte kaardil

Liikluse ümberkorraldamise sisu, teavitusplaan:  	Liiklus on suletud
30.
aprillil vahemikus 22.30 kuni 1. mai 00.30 Vabaduse puiesteel kuni Magasini
tn
parklani. Läbi pääsevad ainult ühistransport (linnaliini bussid) ja Poe tn
elaniku Kaubamaja poolt tulles. Kogu päeva on suletud parkimine Vabaduse
pst
ääres.
	Kergliiklejatele on Kaarsilla üks pool suletud  30. aprill 4.00 kuni
1. mai
11.00. Kaarsild on täielikult suletud 30. aprill 22.30 kuni 1. mai 00.30.

	Ürituse ajaks on vaja sulgeda ka liiklus Emajõel Kaarsilla ja Rahu
silla
vahelisel lõigul. Liiklus jõel peaks olema täielikult suletud 30. aprillil
alates kella 21.00 kuni 1. mai kella 01.00ni. Liikluse sulgemise põhjuseks
on
Kaarsillalt alla paigutatavad tuleelemendid ja ürituse ajal Emajõe keskel
seisev laev, mille pealt teeb konterdi osana showkava AHHAA Teaduskeskus.

	Liikluskorralduses muudatustest plaanime teavitada meie
sotsiaalmeedias ja
Tartu linna kodulehel. Lisaks sellele paigutame ise Kaarsilla otstesse
vastavad
teavitused ning Vabaduse pst liiklusmuudatusi korraldab Lõunaliiklus.
Liikluse ümberkorralduse aeg:  	30.04.2025 kell 22:30 kuni 01.05.2025
kell 00:30
Liikluse eest vastutaja:  	Lõunaliiklus (Vabaduse pst); Eveliis Väljaots

Liikluse eest vastutaja telefon:  	58547441
Liikluse eest vastutaja e-post:  	[email-masked]
Ajutine liikluskorraldusskeem:
	Vabaduse pst sulgemine (Lõunaliiklus).pdf

Inventari (lava, tribüün, telk vms) paigaldamine:  	Jah
Inventari kirjeldus ja mõõdud:  	Kaarsillal: lava 3x12 meetrit;
kõlaritornid;
tuleskulptuur "Tudengipäevad"; päikeseratta elemendid (Tulekild); rippuvad
tulekerad sillalt vee kohale
	Kaarsilla kaare peal: isesüttivad naturaalsed tulealused (Tulekild)
	Kallastel: tantsuplatvormid (2x2m) mõlemal kaldal 2 tükki; 2 telki
(3x3m)
Atlantise-poolsel kaldal; järelekäiv ratastel generaator (1,7x4,3m)
Atlantise
pool murualal

	Ürituse ajal seisab Emajõe keskel Arabella I laev, kus peal teeb
showd AHHAA.

Inventari asendiplaan:
	Alaplaan.png

Välitualettide paigaldamine:  	Ei
Jäätmekonteinerite paigaldamine:  	Ei
Reklaami või muu teabekandja eksponeerimine:  	Jah
Reklaami/teabekandja kirjeldus :  	Tartu Tudengipäevade ja Kvartali
bännerid
Kaarsilla küljes.
Illustreeriv kujutis:
	bännerite illustratisoon.jpg

Turvateenuse osutamine:  	Jah
Turvateenuse osutaja ja kontaktandmed:  	Forus, Ragnar Karu,
[email-masked]
Turvaplaan:
	Turvaplaan - Volbripidu.asice

Pürotehnika või lahtise tule kasutamine:  	Jah
Pürotehnika või lahtise tule kirjeldus (pürotehnilise toote klass):
Kasutame
lahtist tuld tuleskulptuuridel, mis asuvad Kaarsillal. Ilutulestikku ei
kasuta.
Kaubandustegevuse korraldamine:  	Ei
Tasuta toitlustamine või tasuta joogi pakkumine:  	Ei
Helitehnika kasutamine:  	Jah
Helitehnika kirjeldus (märkida võimsus):  	kuni 44kW, 63A
Elektri kasutamine linna võrgust:  	Jah
Elektri vajaduse kirjeldus (võimsus, kaablid, pistikupesad):  	44kW, 63A

Muud olulised andmed (koristusteenuse pakkuja, üritust teenindava
transpordi
peatumine Raekoja platsil jms):  	Üritust teenindav transport (valgus-,
heli- ja
lavatehnika toomine) toob tehnika Kaarsilla juurde mööda kõnniteid (Raatuse

tn). Hiljem pargivad masinad Vabaduse pst parkimiskohtadel.
KESKKONNAHOIDLIKE NÕUETE TÄITMINE
Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi minimaalseid nõudeid on
korraldajatel täita kohustuslik. Palun kirjutage, kuidas plaanite enda
ürituse
raames keskkonnahoidlikust igas alljärgnevas kategoorias tagada (lähtudes
vähemalt iga teema miinimum nõuetest). Lisainfo ja abimaterjalid on
leitavad
siit
Kategooria: Materjalid ja ostud

Miinumunõuded:
1) Külastajate nimekaardihoidjad või kaelapaelad peavad olema korduvalt
kasutatavad.
2) Meenete, kingitustena ei jagata ühekordse kasutusega asju, v.a toit.
3) Sündmuse läbiviimiseks vajaminevad esemed peavad olema
korduskasutatavad..

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritusel ei
jagata külastajatele ühtki ühekordset asja ega kasutata ühekordseid
dekoratsioone, v.a tuleskulptuuride materjalid.
	Tudengipäevade bännerid, lavatagune bänner ja muu vajalik inventaar
on
korduvkasutatavad.
Kategooria: Toitlustus, veekasutus

Miinumunõuded:
1) Kasutage alati korduskasutatavaid nõusid, söögiriistu ja
serveerimislahendusi
2) Ühekordsete joogikõrte, segamispulkade(sh ka puidust) ja
kokteilikaunistuste
kasutamine ei ole lubatud.
3) Toitude ja toitlustajate valikul veenduge, et vähemalt üks pakutav roog
on
100% taimne (vegan). Toidule keskendunud sündmustel kaasake vähemalt paar
täistaimseid roogi pakkuvat toitlustajat.
4)Järelejäänud toidule tuleb leida kasutus. Söödavat toitu ei tohi ära
visata.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritusel ei
pakuta toitu ega jooki.
Kategooria: Jäätmekäitlus

Miinumunõuded:
1) Jäätmete liigiti kogumine peab olema korraldatud nii sündmuse
osalejatele,
korraldajatele kui ka kauplejatele.
2) Külastajatelt jäätmete kogumise liigid sõltuvad sündmuse iseloomust.
Kindlasti tuleb koguda eraldi pakend, biojäätmed, panditaara ja
segaolmejäätmed. Sündmusel kasutatakse jäätmekonteinerite tähistamiseks
kindlaid tähistusvärve.
3) Liigiti kogutud jäätmed tuleb üle anda jäätmekäitlejale liikide kaupa,
paludes käitlejalt raportit kogutud kaalu ja ringlussevõtu osakaalu kohta.
Segaolmejäätmete osas küsige kogutud jäätmete kaalu ja käitlusviisi.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritusel ei
pakuta korraldaja poolt osalejatele midagi, mis võib jäätmeid tekitada.
Siiski
paigutatakse ürituse alale juurde jäätmete liigiti kogumiseks erinevad
prügikastid, et inimestel oleks võimalik tekkinud jäätmed õigesse kohta
visata.
Alale pannakse 4 "panditaara" prügikasti panditaara kogumiseks ja 2
"segaolme"
prügikasti. Märgistamiseks kasutame Tartu Loodusmaja prügiraame, millesse
mahuvad 200-liitrised prügikotid.
	Ürituselt kogutud jäätmed viime Tartu Üliõpilasmaja juurde
vastavatesse
jäätmekonteineritesse (spetsiaalselt festivali ajaks sinna paigutatud),
mille
hilisemaks tühjendamiseks teeme koostööd keskkonnateenustega.
Kategooria: Transport

Miinumunõuded:
1) Külastajatele tuleb jagada infot erinevate transpordivõimaluste kohta,
mis
on alternatiiviks üksi autoga tulemisele. Igale infokandjale,
promomaterjalile
ja sündmuse kirjeldusele lisada soovitus tulla sündmusele ühistranspordiga,

rattaga või jalgsi.
2) Sündmuse toimumiskohas peab olema rataste lukustamise võimalus. Kui seda

sündmuse alal ei ole, tuleb luua ajutine rattaparkla.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritus toimub
kesklinnas, kuhu külastajad saavad mitmete erinevate ühistranspordi
vahenditega
(nt bussid ja rattaringluse rattad). Lähimad rattahoidlad asuvad Magasini
tn
parkla juures või Raatuse tn jalakäijate teel.
	Kommunikeerime ka ürituse sotsiaalmeedia lehel ja Tartu linna
kodulehel välja
liikluspiirangud, koos soovitustega kasutada liiklemiseks ühistransporti
või
tulla üritusele jala.

	Üritust teenindava transpordi vajalikkus on läbimõeldud ja
vajaminevate sõitude
arv hoitakse võimalikult madalal. Korraldajad ei kasuta üritusele
saabumiseks
sõiduautosid.
Kategooria: Energia, ressursitõhusus

Miinumunõuded:
1) Reguleerige energia kasutamist. Mitmepäevase sündmuse külastajate
välisel
ajal viige elektrikasutus toimumispaigas minimaalseks viisil, mis ei
takista
sündmuse toimumist.
2) Eelistage püsiva elektriühenduse lahendusi, kui sündmuse toimumispaik
seda
võimaldab.
3) Vältige ressursside raiskamist. Korraldaja peab sündmuse ajal ja järel
jälgima, et ei tekiks ressursi kadu.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Üritusel
kasutatakse energiat vaid vajalikul tasemel. Üritus kestab tund aega ning
lisaks sellele kasutatakse rohkem energiat heliproovi ajal, ülejäänud
ettevalmistuse ajal hoitakse energiakulu minimaalne.

Kategooria: Arvestamine ümbruskonna ja kogukonnaga

Miinumunõuded:
1) Sündmuse territoorium peab pärast sündmust jääma sama heasse seisukorda
kui
enne seda.
2) Maastikule tekitatud kahju tuleb heastada.
3) Ümberkaudsete kinnistute omanikke teavitatakse toimuvast üritusest
vähemalt
üks nädal varem.
4) Kõrgema kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku ei ole lubatud kasutada.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Sündmuse
territoorimi korrashoiu eest vastutavad korraldajad, kes käivad ürituse ala

(Emajõe kaldad Kaarsillast Rahu sillani ja Vabaduse pst) peale üritust läbi
ja
koristavad inimeste tekitatud prügi. Lisaks sellele koristatakse
Kaarsillalt
elava tule kasutamisel tekkivad jäätmed.

	Üritusel ei kasutata  kategooria (F2, F3 ja F4) ilutulestikku.

Kategooria: Kommunikatsioon

Miinumunõuded:
1) Keskkonnahoiuga seotud reeglid peavad külastajatele olema edastatud ja
avalikult kättesaadavad vähemalt nädal enne sündmust.
2) Partneritele peavad keskkonnahoiuga seotud reeglid olema edastatud
kirjalikult koostöökokkulepete sõlmimisel või piisavalt varakult enne
sündmuse
toimumist, et neil oleks võimalik keskkonnahoiu reegleid täielikult täitma.
3) Selgitage külastajatele ja partneritele keskkonnareegleid ning -juhiseid
ka
kohapeal sündmuse ajal.

Kuidas plaanite selles kategoorias keskkonnahoidlikkust tagada?:
Külastajatele
edastatakse info keskkonnasõbralike transpordivalikute ja üritusele
saabumise
osas. Samuti teavitatakse neid, et kohapeal ei pakuta korraldaja poolt
toitu
ning palutakse tekitatud jäätmed ka õigesti käidelda.
	Kõik ürituse partnerid on varasemalt Tartu Tudengipäevadega koostööd
teinud
ning on kursis Tartu linna keskkonnanõuetega.
Kinnitan esitatud andmete õigsust!:  	jah
Täitja kontaktinfo
Nimi: Eveliis Väljaots
E-post: [email-masked]
Telefon: 58547441

	Kinnitan esitatud andmete õigsust.

	Käosolevas teates märgitud avaliku ürituse korraldajana olen teadlik
Tartu
Linnavolikogu määrusest nr 60 "Avalike ürituste korraldamise ja pidamise
nõuded" tulenevatest nõuetest.

 - _rituse_toimumise_ala.png - Vabaduse_pst_sulgemine_L_unaliiklus_.pdf -
Alaplaan.png - b_nnerite_illustratisoon.jpg - Turvaplaan_Volbripidu.asice
---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu turvalisuses kindel.