Subject: FW: Paldiski mnt-lt Harku valla ÜP kohase kõrvalmaantee (Roo tee) ristmiku lahendus
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Mar 2025 09:27:19 +0200

Tere.

Palun registreeri mulle täitmiseks.

Tervitades
Merike

-----Original Message-----
From: Inna Teras <[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 19, 2025 5:16 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: FW: Paldiski mnt-lt Harku valla ÜP kohase kõrvalmaantee (Roo tee) 
ristmiku lahendus

Tere,
Saadan seosed, mida olen hetkel kokku leidnud ja arvanud. Teemad vajavad 
läbiarutamist, kui teil on omapoolseid ettepanekuid. Või kas on riigi 
Transpordiametil vaja omapoolselt DP algatusele teel nimega kõrvalmaantee 
anda lähtetingimused.
Kuna linnas Transpordiamet ei ole tee omanik ja ei ehita teid, ning 
planeerimisprotsessi tuleb kaasata erinevaid ameteid, tead isegi.
Hetkel on ka teadmata, kes otseselt peaks Valla pöördumisele vastama.
Omapoolsel pdf-l lisasin puuduva kergliiklustee ning varasemalt ettenähtud 
bussipeatuste asukohad.
Kõigele lisaks on nende arenduse kohal ette nähtud "konnatunnel"!

Harku Vallavalitsus on esitanud meile pöördumise detailplaneeringu 
lähtetingimuste osas.

Detailplaneeringu Harku vallas Paldiski mnt 156 ja 158  algatuse taotlusele 
küsitakse lähtetingimusi.
Harku valla üldplaneeringu alusel kavandatav tee (Roo tee) on kõrvalmaantee.

Planeeritava Paldiski mnt - Roo tee ristmiku eskiisil on aluseks võetud 
varasem Paldiski mnt rekonstrueerimise joonis. Projekti menetlus on peatatud 
(Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet KEKO) poolt  ja uuemat lahendust/ 
muudatust teada olevalt ei ole.

Detailplaneeringuala piiri tuleb laiendada Paldiski mnt ristmiku 
väljaehitamise ala ulatuses.
Detailplaneeringu koostamisel tuleb arvestada Paldiski mnt 
rekonstrueerimisprojekti liikluslahenduse põhimõtetega ja tänavamaa 
ruumivajadusega.

Lisaks:
Paldiski mnt äärde näha ette arendusala poolsele küljele tuleb planeerida 
kergliiklustee ühendus varasemas projektis kavandatud bussipeatusesse. 
Kergliiklustee tuleb kavandada planeeritavale krundist eraldatava teemaa 
krundina. Kergliiklustee (jalg- ja jalgrattatee) laius kavandada 
minimaalselt 4m laiusena (märkus varasemale projektile 2m ei ole piisav).

Juhime tähelepanu teerajatised sh kergliiklustee ulatuvad osaliselt Harku 
valla territooriumile.

Planeeritava Roo tee äärde näha ette mõlemale poole teed kergliiklusteed.

Ristmiku lahendus täpsustub ehitusprojekti koostamisel, sõltuvalt, kas ja 
millal KEKO alustab Paldiski mnt rekonstrueerimist

Ajutine lahendus: olemasoleva Paldiski mnt 1+1 sõiduradadega lahenduse puhul 
tuleb kavandada pöörderadadega täisfooriristmikuna. Paldiski mnt 
teeületuskohas tuleb ette näha ohutussaared (laiusega minimaalselt 3m). 
Rajada tuleb planeeringualaga seotud ( ka Paldiski mnt äärne) 
kergliiklustee.
Kergliiklusteedele näha ette valgustus, teeületuskohtades kohtvalgustus.
Väljasõidul ristmikule Foor anduriga, jalakäijate teeületus tellimisel.

Paldiski mnt teekaitsevöönd, kas 10m sõidutee servast?
Teada olevalt Paldiski mnt "Ilmajaam" loendusandmete alusel maksimaalne 
sõidukite arv tipptunni 1000 sõidukit tunnis ühes suunas.

Palume Transpordiameti seisukohta kavandatavale ja ettepanekuid.
Kuna Tallinnas maade omanik on KEKO, siis edastaksime pöördumise koos 
omapoolsete ja Teiega läbiräägitud tingimustega neile vastamiseks.

Lugupidamisega
Inna Teras

Tallinna Transpordiamet
Liiklusosakond
planeeringute juhtivspetsialist
6404 313

---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.