Subject: Kutse Otepää mnt 21 piiride kindlakstegemisele ja kättenäitamisele
From: [email-masked]
To: transpordiamet <[email-masked]>
Date: Wed, 05 Mar 2025 11:51:32 +0000

Lp. 23175 Pühajärve-Pukamõisa tee katastriüksuse omanik

Eesti Vabariik Kliimaministeerium, volitatud esindaja Transpordiamet

                                                                                                                                   
MEIE 05/03/2025

Kutse piiride kindlakstegemisele ja kättenäitamisele

Piiri asukoha looduses kättenäitamise ja piiride kindlakstegemise põhjus

 

Teatan Teile kuuluva 23175 Pühajärve-Pukamõisa tee (60803:001:1483)
katastriüksusega piirneva Valga maakond,Otepää vald, Puka alevik, Otepää mnt 21
(60803:001:1250) katastriüksuse mõõdistamisest. Mõõdistamise toiminguks on
Otepää mnt 21 katastriüksuse kontrollmõõdistamine.

 

Maastikult leitud piiripunktide nr 6 ja nr 2 asukoht on vastuolus Otepää mnt 21
katastriüksuse registreeritud piiripunkti L-EST 97 koordinaatidega.

Otepää mnt 21registreeritud piiriprotokolli järgi kulgeb 23175
Pühajärve-Pukamõisa tee katastriüksusega ühine piir piiripunktide nr 2 ja 6
vahel mööda teemaa serva 6 meetri kaugusel tee teljest. Maastikul asub
piiripunkt nr 2 (aiapost) 8.51 meetri ja piiripunkt nr 6 (metalltoru) 6.68
meetri  kaugusel käesoleva mõõdistusega täpsustatud tee teljest.

Sellest tulenevalt on vaja läbi viia piiride kindlakstegemise toiming (vt.
lisaks kindlskstegemise skeemi).

 

Piirikirjeldus- Otepää mnt 21

Piiripunkti nr

Piiripunkti vorm

Piiri kulgemise viis

Märkus

Paigalduse info

Piir kindlaks tehtud

2

aiaposti tsenter

sirgjooneline

-

olemasolev

1)

3

metalltoru

sirgjooneline

-

paigaldatud

1)

4

metalltoru

sirgjooneline

-

paigaldatud

1)

5

metalltoru

sirgjooneline

-

paigaldatud

2)

6

metalltoru

-

-

olemasolev

2)

 

Piiride kindlakstegemine (vt. lisaks selgitav skeem ):

 

1) Põhjus: Maastikul mõõdistatud piirimärgi nr 2 koordinaatide ja Otepää mnt 21
katastriüksuse registreeritud L-EST koordinaatide väärtused on lubatust suurema
veaga (nihe 0.25 meetrit).  Piiripunkti nr 2 asukoht on vastuolus
piiriprotokolli järgse piirikulgemisega 6 meetri kaugusel tee teljest.

Selgitus: Otepää mnt 21 katastriüksus mõõdistati 1999. aastal kohalikus
süsteemis ja Raudtee tn 1 katastriüksus  2000 aastal L-EST 92 süsteemis. Otepää
mnt 21 ja Raudtee tn 1 registreeritud piiriprotokollide järgi kulgeb 23175
Pühajärve-Pukamõisa teega piirnev piir 6 meetri kaugusel tee teljest ja ühiseks
piirimärgiks on piiripunktis nr 2 aiapost. Käesoleva mõõdistusega määratud tee
teljest jääb aiapost 8.51 meetri kaugusele. Aiapostile (mõõdetud jalamilt kuna
aiapost kõver) käesoleva mõõdistsega määratud koordinaadid erinevad 2000 aasta
mõõdistusega määratud koordinaatidest 0.25 meetrit. Otepää mnt 21 kohalikus
süsteemis mõõdistatud koordinaadid on ümber arvutatud L-EST süsteemi Maa ja
Ruumiameti kalkulaatoriga (Kohalik koordinaatide kalkulaator).

Koordinaatide erinevus punktis nr 2 (0.09m).  

Piiri üheselt mõistmiseks on otstarbekas  piiri kulgemine piiripunktide nr 3-5
vahel  siduda lahti tee teljest ja muuta sirgjooneliseks. 23175
Pühajärve-Pukamõisa tee, Raudtee tn 1 ja Otepää mnt 21 katastriüksuste ühine
piiripunkt ( nr 3) tuleks määrata piiripunktide nr 1 ja 2 vahelise sirge
pikendamisel teemaa servani 6 meetri kaugusele tee teljest. 

 

2) Põhjus: Maastikul mõõdistatud piirimärgi nr 6 koordinaatide ja Otepää mnt 23
katastriüksuse registreeritud L-EST koordinaatide väärtused on lubatust suurema
veaga (nihe 0.86 meetrit). Otepää mnt 21 mõõdistuse Kohalikust süsteemist Lest
97 süsteemi ümberarvutatud koordinaatide järgsest asukohast on erinevus 1.26m.

Selgitus: Otepää mnt 21 katastriüksus mõõdistati 1999. aastal kohalikus
süsteemis ja Otepää mnt 23 katastriüksus  2007 aastal L-EST 97 süsteemis. Otepää
mnt 21 registreeritud piiriprotokolli järgi kulgeb 23175 Pühajärve-Pukamõisa
teega piirnev piir 6 meetri kaugusel tee teljest ja ühiseks piirimärgiks on
piiripunktis nr 2 metalltoru. Käesoleva mõõdistusega määratud tee teljest jääb
metalltoru 6.68 meetri kaugusele.

Otepää mnt 23 katastriüksuse registreeritud piiriprotokolli järgi kulgeb 23175
Pühajärve-Pukamõisa teega piirnev piir 6 meetri kaugusel tee teljest ja ühiseks
piiripunktiks on tähistamata teemaa serva punkt. Käesoleva mõõdistusega määratud
tee teljest jääb Otepää mnt 23 katastriüksuse mõõdistusega määratud teemaa serva
punkt 6.78 meetri kaugusele.

Piiri üheselt mõistmiseks on otstarbekas Otepää mnt 21 ja 23175
Pühajärve-Pukamõisa tee ühise   piiri kulgemine siduda lahti tee teljest ja
muuta sirgjooneliseks. 23175 Pühajärve-Pukamõisa tee, Otepää mnt 23 ja Otepää
mnt 21 katastriüksuste ühine piiripunkt ( nr 5) tuleks määrata piiripunktide nr
7 ja 6 vahelise sirge pikendamisel teemaa servani 6 meetri kaugusele tee
teljest. 

 

 

 

Aeg ja koht

Kutsun Teid Otepää mnt 21 katastriüksuse piiri ja piirimärkide kättenäitamisele
ja kindlakstegemisele 15/03/2024 algusega kell 11.00 piiripunkt nr 6 juures.

Piiride ja piirimärkide kättenäitamine toimub nimetatud katastriüksustel
looduses. Oma soovist osaleda katastriüksuse piiride kättenäitamisel ja
kindlakstegemisel palun teatada hiljemalt 2 tööpäeva ette.

 

Ilmumata jätmise või kirjaliku seisukoha esitamata jätmise tagajärjed

Kui Teil on piiri ja piirimärkide kohta märkusi, tuleb need esitada hiljemalt
piiri kättenäitamisel looduses. Teie poolt esitatud märkused, taotlused ja
seisukohad kantakse piiriprotokolli.

 

Piiriprotokolli allkirjastamine

Pärast piiri kättenäitamist koostatakse 3 tööpäeva jooksul piiriprotokoll, mida
saate allkirjastada digitaalselt. Soovi korral saate ilma piiride
kättenäitamiseta piiriprotokolli allkirjastada.

 

Piirimärkide alalhoiukohustus

Kinnisasja omanik peab tagama piirimärgistuse säilimise. Te ei või piirimärke
iseseisvalt muuta

ega ümber paigutada (asjaõigusseaduse § 128 lg 2).

 

Kui teil on lisaküsimusi, palun võtke minuga ühendust.

 

Lugupidamisega

Vallo Hansen

Maamõõtja

Maakorraldustööde tegevuslitsents nr 616MA-k

 

Tel: +372 5115145

 

Lisad: Piiripunktide ja piiride skeem, Piiride kindlakstegemist selgitav skeem

 
---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu turvalisuses kindel.