Subject: Nõusolek veeloa taotluse jaoks - RB Harju II ehituslõik (Rae vald, Harjumaa)
From: "Agnes Saks" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv <[email-masked]>
Date: Thu, 19 Dec 2024 15:32:34 +0200

Tere

Kirjutan teile ehitusettevõttest Verston Eesti OÜ seoses Rail Baltic
põhitrassi ehitustöödega Harjumaal, Rae vallas, lõigul Soodevahe-Kangru
(PK 6+600-115+750, vt asukohta
<https://gis.railbaltica.org/portal/apps/webappviewer/index.html?id=5e1619
8d4016497dbfc826d3b99b1467> siit). Lõik on osa Ülemiste-Kangru
ehituslõigust.

Seoses ehitustegevusega antud lõigul (viaduktide rajamine ning
raudteesüvendi rajamine) tuleb meil taotleda veeluba (vt taotlust
<https://kotkas.envir.ee/permits/public_application_details?represented_id
=&proceeding_id=30742&application_id=1026397> siit) nii põhjaveevõtuks kui
ka kaevikutesse (st viaduktide kaevikutesse ja raudtee põhitrassi
süvendisse) tekkinud sademevee- ja põhjavee ümberjuhtimiseks töömaa
piires. Kuna piirkonnas on põhjaveetase kõrge, siis raudtee põhitrassi
süvendi rajamisel (süvendi PK 8+800-14+700) tuleb välja pumbata
eeldatavalt igapäevaselt väga suur kogus põhjavett – täpsemad arvutused on
teostamisel, samuti on välja töötamisel koos erialaspetsialistiga meetmed,
kuhu ja kuidas väljapumbatavat vett suunata.

Väljapumpatav vesi suunatakse raudtee põhitrassi külgraavide või
olemasolevate maaparandussüsteemide kaudu suublasse, töötades välja
sobivad veepuhastuse meetmed (nt settebasseinid, killustikvallid, pinnas
jms) – seda vastavalt eelnimetatud uuringu tulemustele. Oleme teadlikud,
et tegevus jääb Ülemiste järve valgalale ning protsessi kaasatakse ka
Tallinna Vesi AS.

Käesoleva ehituslõigu KMH on hinnanud, et viaduktide rajamisel olulist
mõju põhjaveele piirkonnas pole. Süvendi rajamisega seotud mõjusid
põhjaveele hinnatakse vastavalt KeA juhendile eelnimetatud uuringu raames.

Käesolevaga palume aga teie, Transpordiameti, nõusolekut nimetatud
tegevusteks, mis on eelduseks veeloa saamisel (vastavalt VeeS § 186 lg 2
peab kasutajal vee erikasutuseks võõral maatükil olema ka maaomaniku
nõusolek).

Meie soov ja Tellija (RBE OÜ) eeldus süvendi rajamisega alustada on
käesoleva aasta varakevadel. Oleme kaardistanud kõik TRAM-ile kuuluvad
kinnistud, mis põhitrassi koridori ehk töömaale jäävad (manuses), ning KeA
ootus on, et maaomaniku nõusolek kajastaks nii maa, millel vee
erikasutamist tahetakse teostada, kui ka tegevuse liik (vee-erikasutuse
liik), milleks nõusolek anti (st põhjaveevõtt, põhjavee ümberjuhtimine,
sademevee ümberjuhtimine).

Juhin veelkord tähelepanu, et vett suuname ära ainult töömaa piirides,
kuid vee ümbersuunamise asukoht ja suubla, eelkõige süvendi korral, võib
vastavalt võimalusele ja vajadusele muutuda. Seetõttu palume luba
nimetatud tegevusteks kõigil töömaa piiridesse jäävatel kinnistutel.

Lisaküsimuste korral pöörduge julgesti!

Rahulikku aasta lõppu,

Agnes Saks

keskkonnaekspert

+372 53310352

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.