Subject: P24047 Saue vallas kavandatava Saueveere arendusala projekteerimistingimuste taotlus
From: "Reio Vesiallik" <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Dec 2024 14:43:53 +0200

Tere.

Reaalprojekt OÜ teostab Estera Saue OÜ tellimisel Saueveere elamurajooni 
ehituseks koostatava detailplaneeringu alusel teede ja tehnovõrkude põhi- ja 
tööprojektide koostamist.

Detailplaneering on algatatud Saue Vallavalitsuse 27. juuni 2024 
korraldusega nr 613 „Vanamõisa külas Kurekella, Hallika-Põllu, Lodi, 
Pärtlivälja, Tulika, Pärtli, Mõisapõllu, Suurevälja tee 4 katastriüksuste ja 
lähiala detailplaneeringu algatamine ning keskkonnamõju strateegilise 
hindamise mittealgatamine“. Detailplaneeringuga hõlmatav maa-ala asub Saue 
vallas, Vanamõisa külas Alliku - Laagri tee (tee nr 11184), Suurevälja tee 
(tee nr 11185 Hüüru-Alliku-Saue tee L22) ja raudtee vahelisel alal.

Detailplaneeringu koostamiseks on Transpordiamet väljastanud oma seisukohad 
12.06.2024 kirjaga nr 7.2-2/24/3430-3, mis on lisatud käesoleva kirja 
manusesse.

Riigitee valdaja Transpordiamet on detailplaneeringu koostajale, AS-ile 
K-Projekt, esitanud lähtuvalt liiklussageduste kasvust ettepaneku kõik mnt 
11184 Alliku-Laagri ja DP teede ristmikud rajada ringristmikena. Liiklusmaa 
krundi pos I18 planeeritud tee ja mnt 11184 ristmik (riigitee km 1,86) on 
seega soovitud muuta ringristmikuks.

Amet on oma seisukohtades juhtinud tähelepanu asjaolule, et riigiteel 11184 
km 1,86 kavandatav ristumiskoha tüüp vajab täpsustamist vastavalt normidele 
ja liiklusuuringule. Käsitleda juurdepääsu tagamist naaberkinnistutele või 
alternatiivseid juurdepääsulahendusi, kuna minimaalsed ristmike vahekaugused 
olemasolevate ristmikega (km 1,75 ja 1,94) ei ole tagatud

Reaalprojekt OÜ on koostatud ristmikule muudetud lahenduse, asendades km 
1,86 algselt kavandatud tavaristmiku ringristmikuga, näinud ette km 1,75 
oleva mahasõidu sulgemise ning näidanud uue mahasõidu arendusalalt väljavale 
teele (vaata joonis Alliku-Laagri tee ring 2).

Arvestades, et krundi pos I18 planeeritud tee ja mnt 11184 ristmik (riigitee 
km 1,86) ristumiskoht on manuses esitatud ringristmikuga lahenduse 
ettepanekus nihutatud, ei pea projekteerija vajalikuks kõrvaloleva ristmiku 
km 1,94 likvideerimist.

Palume Transpordiametil väljastada projekteerimistingimused Saueveere 
elamurajooni ehituseks projekteeritavate teede ja ristmike põhiprojekti 
koostamiseks, arvestades esitatud ringristmiku asukoha ettepanekut, et võtta 
see edaspidiselt DP koostamisel ning selle alusel teostatavas 
projekteerimistöös teede lahenduse koostamisel aluseks.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

 <http://www.reaalprojekt.ee/> www.reaalprojekt.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.