Subject: Selgitustaotlus seoses varuosade lennukõlblikkuse dokumentide määratlusega
From: "Anti Puutsa" <[email-masked]>
To: "Ivo Tolga" <[email-masked]>
Cc: "Dagmar Agu-Kruusmaa" <[email-masked]>, "Transpordiamet" <[email-masked]>,Steve Sõeruer <[email-masked]>
Date: Sun, 8 Dec 2024 17:10:46 +0200

Tere

Pöördun teie poole seoses järgneva sättega: ’Spare parts for aircraft may 
be exempted from these security controls provided that they are accompanied 
by documentation attesting airworthiness conformity with applicable EU 
requirements’.

Kuna tsiteeritud regulatsioon kasutab ebamäärast sõnastus ’spare parts’ mida 
ei ole defineeritud, siis kas peaks lähtuma EU poolt selgelt ja üheselt 
määratletud terminist ’komponent’ mis on kirjeldatud 145.A.42 (a)?

Kas antud lennukõlblikkuse nõuetele vastavust tõendava dokumendina võib 
käsitleda ka järgmisi dokumente:

*	Kahepoolsete lepete alusel EASA tunnustatud lennukõlblikkuse dokumendid;
*	Osa-145 välja antud ’Serviceable’ silti, kui varuosa kasutatakse samas 
organisatsioonis;
*	Standardvaruosade puhul ’Certificate of Conformity’ (145.A.42 (a)(iv));
*	Materjalide puhul ’Certificate of Conformity’ või ’Certificate of Analysis’ 
(145.A.42 (a)(v)).

Ette tänades

Anti Puutsa

Aviation Consulting OÜ

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.