Subject: ajutise liputunnistuse väljastamine välisesinduses
From: "Erle Ignatjev" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Nov 2024 17:10:06 +0200

Tere

Loodetavasti olen pöördunud õige adressaadi poole. Kui ei, palun edastage
minu e-kiri õigele adressaadile.

Konsulaarseaduses on sätestatud toimingud, mida peaks Eesti laeva suhtes
tegema Eesti välisesinduses konsulaarametnik. Nimelt: registreerima laeva
kapteni teated laeva ja laevapere kohta, väljastama Eesti laevale ajutise
liputunnistuse ning pikendama laevadokumente.

Meie konsulaartoimingute registreerimise registris on registreeritud kokku
16 Eesti laevaga seotud toimingut, millest viimane 2017 aasta märtsis. Kas
te oskate öelda, mis olukorras üldse on vajalik ajutise liputunnistuse
väljastamine, kas seda peab tegema Eesti välisesindus või on tänapäeval
juba moodsamad lahendused võimalikud? Kahjuks puuduvad meil andmed, kas
kapteni teateid laeva ja laevapere kohta on kunagi registreeritud.

Me oleme üle vaatamas välisesindustes pakutavaid konsulaarteenuseid ja
kuna liputunnistuse väljastamise teenust jm viimase 7 aasta jooksul ei ole
osutatud, siis on meil küsimus, kas oleks mõeldav see üldse seadusest
välja võtta? Ei oska hinnata vajadusi ja võimalikke riske, mistõttu
pöördume teemaga tegeleva ametikonna poole.

Olen väga tänulik vastuse ja info eest.

Vajadusel oleme nõus saatma lisainfot-selgitusi, soovi korral suhtlema
telefonis või kokku saama.

Konsulaarseadus

§ 36.   Eesti laeva suhtes tehtavad toimingud

  (1) Konsulaarametnik registreerib konsulaarpiirkonna sadamasse saabunud
Eesti riigilipu all sõitva laeva kapteni teated laeva ja laevapere kohta.

  (2) Konsulaarametnik väljastab Eesti laevale ajutise liputunnistuse ning
pikendab laevadokumente laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse
kohaselt.

  (3) Ajutise liputunnistuse väljastamise ja laevadokumentide pikendamise
eest tuleb tasuda riigilõivu.

Laeva lipuõiguse ja registrite seadus

§ 10  (2) Kui laev, mis vastavalt käesoleva seaduse §-le 1 või 2 peab
kandma või võib kanda Eesti riigilippu, viibib välismaal ning laeva
omanikul ei ole võimalik esitada taotlust lipudokumendi saamiseks Eestis
või taotlus on seotud liiga suure finants- või ajakuluga, väljastab
välisesinduse konsulaarametnik laeva omaniku taotlusel laeva kohta ajutise
liputunnistuse. Välisesinduse konsulaarametnik edastab ajutise
liputunnistuse koopia ning selle aluseks olnud dokumentide koopiad
otsekohe Transpordiametile ja laevakinnistusraamatut pidavale kohtule.
Välisesinduse konsulaarametniku väljastatud ajutine liputunnistus kehtib
kuni alalise lipudokumendi väljastamiseni, kuid mitte üle kuue kuu.

Lugupidamisega

Erle Ignatjev

Lauaülem 6 377 450

Konsulaarteenuste büroo

Konsulaarosakond

Välisministeerium

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.