Subject: Kohutav teenindus Koidula - Tartu rongil
From: "Maanus Avik" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Sun, 20 Oct 2024 13:17:11 +0300

Tere,

Tulime täna umbes 28 inimesega Taevaskoja peatusest Koidula - Tartu rongile. 
Mul pole mitte kunagi Elroni rongidega probleeme olnud, aga tänane käitumine 
teie piletikontrolöri poolt oli üle igasuguse piiri. Meil ei olnud pileteid 
ette ostetud, sest eeldasime, et pileti ostmine rongis on täiesti normaalne 
ja aktsepteeritav viis Elroni rongidel. Rongil olev piletikontrolör (tumeda 
peaga, keskealine naisterahvas, kahjuks nime ei mäleta, aga ilmselt on see 
info teil olemas) kohtles kõiki just kui kriminaale, sest nad julgesid 
piletit ostes telefonis olevaid virtuaalkaarte kasutada. Ühesõnaga ostsid 
pileti viipemaksega otse rongis olevast terminalist.

Juba esimeste piletite kontrollimisel hakkas piletikontrolör kõva häälega 
protesteerima ja väga ebaviisaka tooniga inimestele katkises inglise keeles 
(rahvusvaheline grupp) "OPEN YOUR WALLET!" käratama. Püüdsin eesti keeles 
uurida, et milles asi, aga selle peale käratati minule "miks te pileteid 
ette ei ostnud???". Pileti kontrollimise protsess tundus üldse väga veider, 
miks ei saanud inimesed seda sama virtuaalkaarti kontrolöri terminaliga 
kontrollida?

Järjest pileteid kontrollides muutus teie töötaja järjest ebaviisakamaks, 
pööritas pidevalt silmi, ohkas kõva häälega ja näitas iga oma keharahkuga 
oma ääretut pahameelt. Kostsid huvitavad loosungid nagu "MAMMA MIA!", "MIKS 
TE TEETE MULLE NII!!!" ja vana hea "open your wallet open your wallet". 
Inimesed olid ilmselgelt segaduses, olgugi, et nemad olid kõike õigesti 
teinud ja kõigil olid kaardid väljas, et piletiostu tõendada. Täiesti haige 
käitumine ja jääb arusaamatuks, kas piletikontrolöri TÖÖ ei olegi siis 
piletite kontrollimisega tegeleda? Pean kinnitama, et kõik inimesed meie 
grupis tegid täpselt nii nagu kontrolör palus ja isiklikult tõlkisin 
kiiresti tervele grupile kõike, mida meile kommunikeeriti. Tegu oli grupi 
täisealistega, mitte halvasti käituvate lastega vms.

Kogu olukord jättis kõigile meeletult halva mulje ja pidin teiega ühendust 
võtma. Soovime teada, kellega me veel ühendust peame võtma ja mis on 
järgmised sammud täpsemalt on. Mõned olid telefonid ka väljas ja kogu seda 
seika on minu teada mõni inimene filminud. Kui midagi minuni jõuab, siis 
saadan selle hea meelega teile edasi. Raske uskuda, et selliseid inimesi nii 
avalikule tööpostile tööle võetakse. Eriti kui puudub igasugune elementaarne 
viisakus. Tõesti loodan, et leiame lahenduse ning selline asi ei pea 
meediasse jõudma.

Jääme huviga teie vastust ootama..

Heade soovidega,
Maanus Avik
Youth Europa Estonia juhatuse liige

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.