Subject: FW: Muuga tee JJT, Muuga küla, Metsakasti küla, Viimsi vald
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 16 Oct 2024 13:09:18 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Sergei Tunka <[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 16, 2024 9:29 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: Muuga tee JJT, Muuga küla, Metsakasti küla, Viimsi vald

Tere,

Tänan märkuste eest. Märkused täidetud.

https://www.dropbox.com/scl/fi/jy4c72oe9y8aazkroxzem/2024-10-16.zip?rlkey=ur0ph3om1za1sdtdzrghtqy84 
<https://www.dropbox.com/scl/fi/jy4c72oe9y8aazkroxzem/2024-10-16.zip?rlkey=ur0ph3om1za1sdtdzrghtqy84&dl=0> 
&dl=0

Allpool on välja toodud vastused (v.a. IKÕ ja mahud):

TL:

Lasketiiru tee ristmikule on ette nähtud äärekiviga jalgtee lõik. Kuna 
äärekivi kitsendab sõidukite liiklusruumi vajab selgitamist, kui lai on 
Lasketiiru tee ristmiku piirkonnas ning kas on tagatud piisav liiklusruum 
kahe vastassuunas liikleva sõiduki jaoks. Vajadusel tuleb jalgteed ja 
ülekäigurada veidi nihutada.

Korrigeeritud.

Sama teema Soone teel.  Ka ei selgu jalgtee laius.

Korrigeeritud.

PK 3+10 olev mahasõit ei ole sobiv.  Miks on killustikkattega. Esiteks 
toovad sõidukid killustiku sõiduteele ja kergliiklusteele. Teiseks, kuna 
tegemist on ikkagi ristmikuga, tuleks ristmik sobilike raadiustega 
kujundada, et seal ootava auto ootamiskohad ja pöörderajad oleksid selged ja 
üheselt mõistetavad.

Lisatud EXTech Design projekt nr-ga 1629.

Ristmiku ala on ebamäärase kujuga, kus on keerukas ohutult liigelda. 
Kaaluda, kas on võimalik mahasõidud ühitada (üks sulgeda), st lahendada 
kinnistute juurdepääs Lepakännu tee kaudu. Lepakännu tee ristumine 
riigiteega viia rohkem täisnurga alla. Samuti  kavandada kergliiklustee 
Lepakännu teeni.

Tee kulgeb eraomandi (MÜ Raja). Maa tuleb võõrandada.

Mis puudutab jalgteed, siis minu arvates on eelistatum variant, mis on 
oranžiga  plaanil märgitud („persp. jalgtee“). Kuna jalgteed tuleb 
projekteerida lähtudes sellest, et teedevõrk peaks aitama liiklejal jõuda 
võimalikult hõlpsasti sihtkohta (bussipeatus). Rääkimata sellest, et Muuga 
tee 202 kinnistul ja läheduses on projekteeritud igasugused õhuliinid ja 
maakaablid.

Mis on teie arvamus?

EL:

Välisvalgustusmastid F1.8- F1.10 ning nende vaheline kaabel nihutada kas 
täpselt kinnistu piirile (IKÕ ala seatakse siis mõlemale kinnistule) või 
siis piirist eemale, et oleks üheselt mõistetav, millisele kinnistule 
tehnovõrk  on kavandatud.

Nihutatud.

Välisvalgustusmasti F1.12 tulev kaabel kavandada kinnistu piiri ääres 
kulgeva olemasoleva elektrikaabli kõrvale.

Tehtud.

Välisvalgustuskaabli paigaldamisel lahtisel meetodil riigitee maaüksusel, 
palun märkida avatud kaeviku piirid ja kaeviku kaugus riigitee kattest vm 
riigitee iseloomulikust elemendist. Lahtisel meetodil paigaldamisel ja 
puurimiskaevikute rajamisel kajastada ka katete taastamist.

Tehtud.

Valgustuskaabli paigaldamine teostada kinnisel meetodil ristumisel Lepakännu 
tee ja Muuga tee 202 kinnistu juurdepääsuteega.

Tehtud.

Märkida joonisele riigitee nr 11254 km 2,47 puurimiskaeviku kaugus riigitee 
kattest.

Märgitud.

Täpsustada asendiplaani tingmärkides, mis projektiga on kavandatud Muuga tee 
202 (89001:010:8431) ja osaliselt riigitee maaüksusele projekteeritud 
elektrirajatised.

Lisatud tingmärgid.

Ristumisel kõrvalmaanteega peab tehnovõrgu paigaldussügavus olema 
minimaalselt 1,5m. Korrigeerida seletuskirja ja täienda ristlõike jooniseid, 
lisades dimensioonile 1,5m ette tähis „min“ (min 1,5m). Vajadusel 
korrigeerida ristlõike joonisel tehnovõrgu sügavust.

Korrigeeritud.

Palun ühtlustada tingmärgi selgitusi asendiplaanil toodud viites ja 
tingmärkide loendis – ülekäiguraja valgusti / vöötrajavalgustus.

Ühtlustatud.

Palun täpsustada, mis sinise värvusega kilp on kujutatud alloleval pildil. 
Juhul, kui tegemist on uue paigaldatava elektrikilbiga, siis näida ära ka 
kilbiga ühendavad kaablid ning vormistada IKÕ plaan.

Kõrvaldatud.

Seletuskirjas viitate välisvalgustuse lülituskolbile Kordoni teel, kus tuleb 
võtta valgustuse toide. Märkida asendiplaanil kõnealuse lülituskolbi 
asukoht.

Seletuskirjas on esitatud kilpide asukohaskeemid ja kilbipiirkonnad.

Seletuskirjas märgite, Kordoni teest ida poole jäävate ülekäiguradade 
erivalgustus on näidatud perspektiivsena, kuid asendiplaanil antud info ei 
kajastu – kõik ülekäiguradade valgustus on projekteeritav.

Korrigeeritud.

Riigitee nr 11254 km 1,56 asuv liiklusmärkide kandurkonsool paikneb teises 
asukohas kui seda kajastab liikluskorralduse joonis. Palun ühtlustada.

Ühtlustatud.

Kasekännu tee truubi juures (riigitee nr 11254 km 2,48) kajastub 
projekteeritud liiklusmärk, mida liikluskorralduse joonisel ei ole 
kajastatud. Palun ühtlustada.

Ühtlustatud.

VK:

Asendiplaani .dwg joonisel puuduvad referentsjoonised.

Tehtud.

Kajastada sademeveekanalisatsiooni pikiprofiilil SK1-5 ja SK1-6 vahelises 
lõigus (SK1-5 juures) projekteeritud sademeveekanalisatsiooni torustikuga 
ristuvat olemasolevat sademeveekanalisatsiooni ja veetorustiku.

Kajastatud.

Asendiplaani tingmärkide loendis palun kajastada avatud kaeviku piiri, 
projekteeritud kaevude ja elementide tingmärke.

Kajastatud.

Kõrgusandmete kohasel paikneb kaevu D1-3 väljuv torustik sügavusel 1,18m ja 
kaevu D1-2 torustik 0,79m, kuid asendiplaani joonisel on märgitud vastavalt 
1,68 ja 0,99. Palun korrigeerida.

Andmed on õiged, vt. tingmärkides selgitust.

Palun korrigeerida sademeveekaevudest SK1-8 ja SK1-11 väljuvate torude 
paigaldussügavusi lähtuvalt kõrgusandmetele.

Korrigeeritud.

Palun täpsustada, mis projektiga kavandatud torustikega (asendiplaanil 
helesinise värviga ja joonestiiliga D1 ja K2) on tegemist Muuga tee ja 
Veehaldja tee ristmiku juures, K2-torustik on ühendatud projekteeritud 
KV1-1-ga?

Tegemist on Elstar VK-projektiga (vt tingmärkidest). Torustik pole 
ühendatud.

Truubiga T19-3 kavandatud tegevus, mis on märgitud seletuskirjas (lk17) 
erineb infost asendiplaani Märkusest 12. Palun ühtlustada.

Ühtlustatud.

Asendiplaanile märkida palun truubi T18-5 ja T18-6 puhastamise vajadus, et 
oleks vastavuses seletuskirjaga.

Märgitud.

EHR:

Minu katastrile 89001:10:8432 on vaja projekteerida juurdepääsu tee Muuga 
teelt üle projekteeritava kergliiklustee. Juurdepääsu tee kandejõud peaks 
olema vähemalt 10 tonni ja traktoriga läbitav. Muidu olen nõus.

Tegemist on taimestikuga kinni kasvanud ja sõidukiga läbimatu krundiga, 
krundi pindala on 50 m²(!).

Lugupidamisega

Sergei Tunka

Infra Projekt OÜ

Juhatuse liige

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.