Subject: Kinnistute ligipääsu, kergliikluse ja sademevee juhtimise küsimuste lahendamine Lagedi tee 20, 22 ja 24 kinnistute osas
From: Pealinna KV OÜ <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Sat, 12 Oct 2024 16:30:54 +0300

Lugupeetud Transpordiamet,

Pealinna KV OÜ on kinnistute Lagedi tee 20, 22, 24, T1 ja T22, Tallinn
omanik. Nimetatud kinnistute osas kehtib detailplaneering DP007580,
mille kohaselt on Lagedi tee 20, 22 ja 24 kinnistutele planeeritud
rajada äri- ja tootmishooned.

Vahepeal on toimunud olulised muudatused teedevõrgustikus, eeskätt
Tallinna Ringtee 2+2 lahenduse ja kogujateede rajamine. Meile
teadaolevalt on hetkel käimas Transpordiameti tellimusel tee ehitamine
Pendi T7 kinnistule, mis ei vasta kehtivale detailplaneeringule.

Oleme teadlikud, et Transpordiamet on selgitanud detailplaneeringust
erineva ligipääsu rajamise põhjuseid kinnistute varasemale omanikule
oma kirjas 13.10.2023 nr 3.3-6/23/9152-12.

Pealinna KV OÜ soovib rõhutada, et hetkel rajatav ligipääs ei lahenda
kinnistute kasutamise seisukohast kõiki küsimusi:

1. Hetkel ehitatava Pendi T7 teega rajatakse ligipääs ainult Lagedi
tee 20 kinnistule. Lagedi tee 22 ja 24 kinnistute ligipääsu ei ole
tagatud.

2. Kinnistute kasutamiseks on vaja lahendada ka kinnistute
kergliiklusühendus ja sõidutee tänavavalgustus, mida praeguses
projektis ette nähtud ei ole. Arvestades, et detailplaneeringu järgne
ligipääs oli lahendatud mööda transpordimaa kinnistuid, mille laius
oli 17m või enam ning Pendi T7 kinnistu laius on kõigest 8m, siis võib
eeldada, et Pendi T7 kinnistu kaudu nende rajamine ei ole võimalik.

3. Samuti on kogujateede võrgustikuga oluliselt raskendatud sademevee
ärajuhtimise võimalikkust, kuna Lagedi tee 20, 22 ja 24 kinnistuid
ümbritseb igast küljest Transpordiameti poolt valitsetav riigitee.
Mööda riigiteede kinnistuid ei ole võimalik sademevee kraave ega
torustikke projekteerida ja rajada. Transpordiamet ei ole ringtee ja
kogujateede projekti realiseerimise käigus rajanud alternatiivset
lahendust sademevee ärajuhtimiseks.

Lähtudes asjaolust, et kinnistuid ümbritsev taristuvõrk ja maaomand on
oluliselt muudetud ning detailplaneeringu elluviimist oluliselt
raskendatud, sooviksime eeltoodud küsimustele leida koostöös
Transpordiametiga toimivad lahendused.

Palume Teiepoolset tagasisidet ja valmisolekut aruteluks, et leida
sobivad lahendused nimetatud küsimustele.

Lugupidamisega,
Pealinna KV OÜ
Andres Pürg
Juhatuse liige
---
Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.