Subject: Karjääri teenindusmaa kooskõlastamine
From: Priit Koppel - OÜ J. Viru Markšeideribüroo <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Jan Johanson" <[email-masked]>
Date: Sat, 5 Oct 2024 11:00:36 +0300

EMG karjäärid OÜ on teostanud geoloogilise uuringu „Maardu lubjakivimaardla 
Maardu XI ja XIII uuringuruumi geoloogilise uuringu aruanne (varu seisuga 
01.01.2024)“, milles tehtud ettepaneku alusel on Maa-ameti peadirektori 28. 
juuni 2024 korraldusega nr 1-17/24/1405 arvele võetud kõrgemargiline 
ehituslubjakivi aktiivne tarbevaru Maardu lubjakivimaardla plokkides 26 ja 
27. Selliselt arvele võetud maavaravaru plokid on Transpordiameti 
kooskõlastatud 31.01.2024 kirjaga nr 7.1-7/24/950-5. Tingimused aktiivse 
tarbevaru kinnitamiseks on Transpordiamet esitanud 24.01.24.a. kirjas nr 
7.1-7/24/950-2.

EMG karjäärid OÜ soovib nüüd taotleda keskkonnaluba selle maavara 
kaevandamiseks.

Kaevandamiseks taotleda soovitav põhjapoolne lahusala (plokk 26, pindala 
5,32 ha) asub riigiomandis kinnistul Viimsi metskond 255 (katastritunnus 
24501:001:0164), mille valitseja Kliimaministeerium ja volitatud asutus 
Riigimetsa Majandamise Keskus.

Lõunapoolne lahusala (plokk 27, pindala 6,82 ha) asub riigiomandis olevatel 
kinnistutel Piloodi (katastritunnus 24504:003:0836, Maatulundusmaa), Saba 
(katastritunnus 24504:003:0837, Maatulundusmaa) ja Tankla (katastritunnus 
24504:003:0019, Ärimaa), mille valitseja on Regionaal- ja 
Põllumajandusministeerium ning volitatud asutus Maa-amet.

Kaevandamise loa taotlemist ette valmistades ja korrastamise lahendusi 
kaaludes on ilmnenud, et mõistlik oleks paralleelselt kaevandamise ja 
korrastamisega muuta madalamaks maapind karjääri ja tee vahel paikneval 
alal. Vastasel juhul jääb pärast kaevandamist teed ja korrastatud tasase 
pinnaga karjääriala paiguti eraldama tarbetu vall (kirjale on lisatud 
ülevaate plaan ja ebasoovitavate vallide läbilõiked). Valli jätmisel jääb 
seal nt Tallinn-Narva maanteelt mahasõidu ja prügila tee vahel külgnähtavus 
piiratuks ja suureneb maavara kadu. Teega külgneva ala kujundamisel oleks 
vaja kujundada ümber ainult teega külgnev välimine nõlv. Nõlva muudetaks 
madalamaks, nõlva nõlvust ei muudetaks ja töödest puutumata jääks teede 
mulle. Valli tee poolse osa lõplik tasandamine tehakse tee ohutuse 
tagamiseks karjääri korrastamistööde lõppjärgus (sellega mõjutatakse 
võimalikult vähe ja lühiajaliselt olemasolevast olukorda), töö tehakse 
korraga ühe lahustüki piires paari nädalases ajaaknas väljaspool 
olemasolevaid kommunikatsioone (nt tänavalgustus) ning töö käigus 
kasutatakse ohutuse tagamiseks vajalikke liikluskorraldus vahendeid. 
Maapinna kujundamine oleks keskkonnaloa olemasolul teostatav 
Transpordiametiga kooskõlastatud kaevandamise ja korrastamise projekti 
alusel, kui ümber kujundatav ala oleks hõlmatud mäeeraldise teenindusmaaga. 
Eelnevast tulenevalt oleks otstarbekas mäeeraldise teenindusmaa piir seada 
tee kraavide telgedest või mulde nõlva alaservast 2 m kaugusel.

Palun Teie seisukohta, kas mäeeraldise teenindusmaa selliselt piiritlemine 
oleks eesmärgi saavutamiseks sobiv ja vajadusel täpsustada millistel 
tingimustel näete võimalust sellise tegevuse teostamiseks. EMG karjäärid OÜ 
on kooskõlastamisel valmis teema täiendavaks arutamiseks või asjaolude 
selgitamiseks, kui näete selleks vajadust, ka selles küsimuses kohtuma.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.