Subject: FW: Fwd: FW: Kooskõlastuse taotlus Soomra V
From: "Rein Kallas" <[email-masked]>
To: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
Date: Wed, 2 Oct 2024 15:40:18 +0300

Tere

Palun registreerida deltas 7.1 all ja täitmiseks mulle.

Parimat,

Rein

From: Rein <[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 2, 2024 3:15 PM
To: Rein Kallas <[email-masked]>
Cc: Heini Viilup <[email-masked]>
Subject: Re: Fwd: FW: Kooskõlastuse taotlus

Tere

Maavarauuringud OÜ koostab Dozerland OÜ tellimusel Soomra II kruusa- ja 
Soomra V liivakarjääri korrastamise projekti. Maavara kaevandamise käigus on 
Kitsemäe (katastritunnus 15905:001:0248) ja Jääraku (katastritunnus 
15905:001:0322) maaüksustel tekitatud tehis veekogu, mille valdav sügavus ei 
ületa 2 m. Viimase markšeiderimõõdistuse ajal (07.10.2023) oli veetase 
Soomra V liivakarjääri lõunaosas 23,2 m absoluutkõrgusel. Ala geoloogilise 
uuringu ajal 26.08.2015. on veetase olnud ala läbinud kraavis 23,61…23 m 
absoluutkõrgusel (vt. manus 1). Karjäärist juba enne kaevandamise algust 
lähtunud kraav kulgeb oma endises asukohas paralleelselt Kihlepa-Lepaspea 
maanteega (riigimaantee  19108), tee teljest 30 m kaugusel. Korrastamise 
projekt hõlmab mäeeraldist ja selle teenindusmaad, sellega ei muudeta kraavi 
senist asukohta. Nõuetekohase veekogu kujundamiseks soovib kaevandaja 
veetaset tõsta. Selleks kavatsetakse karjääri lõunaosast väljuvale kraavile 
paigutada truup, millega seada veetase 23,5…23,8 m kõrgusele. Kraavi põhi on 
karjääri piiril karjääri põhja kõrgusel (ca 22 m). Vahetus naabruses on tee 
pind 24,7 m kõrgusel (vt. manus 2).

Dozerland OÜ palub kooskõlastada lubatava veetaseme kõrguse Kihlepa-Lepaspea 
maantee (riigimaantee  19108) vahetus naabruses korrastatavates Soomra II ja 
Soomra V karjäärides.

Lugupidamisega
Rein Grünberg
Maavarauuringud OÜ