Subject: FW: Muuga JJT, Metsakasti küla, Muuga küla, Viimsi vald.
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Sep 2024 17:08:43 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Sergei Tunka <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 10, 2024 5:07 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>; Siim Jürima 
<[email-masked]>; Imre Saar <[email-masked]>; Rait Parve 
<[email-masked]>; Margus Sööt <[email-masked]>; Taavi 
Valgmäe <[email-masked]>
Subject: Muuga JJT, Metsakasti küla, Muuga küla, Viimsi vald.

Tere,

Tänan märkuste eest. Märkused täidetud. Saadan TL ja EL osad. Palun läbi 
vaadata. Praegu on töös veel VK osa, mis tuleb selle nädala jooksul.

 https://www.dropbox.com/scl/fi/39pifpscwt6u51jtq6rja/2024-09-11.zip?rlkey=ofgapwrm5qcbvbbfheckz4gnl 
<https://www.dropbox.com/scl/fi/39pifpscwt6u51jtq6rja/2024-09-11.zip?rlkey=ofgapwrm5qcbvbbfheckz4gnl&dl=0> 
&dl=0

Allpool on välja toodud minupoolsed vastused.

IKÕ plaanide kohta:

Võtame IKÕ plaanilt maha  kõik kaitsevööndid

Tehtud

Esimesel plaanil peaks näha olema ka riigitee, mille osas IKÕ seatakse (koos 
kü tunnuse ja nimega)

Tehtud. 121222_PP_TL-4-09-1-1_Muuga tee  IKO

IKÕ ala peaks ulatuma katastriüksuse piirini (pos7, pos 16, pos 15, Pos 18) 
ja piir tuua pealmiseks kihiks, muidu ei saa aru, kas on õigesti see IKÕ ala 
kui piiri ei näe

Tehtud

4.Soovitaks katastriüksuse piir teha nt pruuni värvi. Praegu on 
projekteeritud teeserv ka punane ja siis oleks need omavahel veidi rohkem 
eristatavad.

Tehtud

Bussitaskuid hooldab TRAM, sinna IKÕt ei sea

Eemaldatud

Kõigil riigiteedel panna riigitee nimi ja katastriüksuse tunnus ka joonisele 
(jälgida ka, et jääks kuskile IKÕ ala taha peitu)

Tehtud.

Valgustuse kohta

Ülekäigurajal kuhu projekteeritakse  erivalgustus peab ka sõidutee  enne ja 
pärast ülekäigurada valgustama. Selle lõigule tuleb ka sõidutee valgustada. 
Alates km 2,19  on sõiduteel  valgustusmastid.

Tehtud

VK kohta

Objekti Mündi tee poolses otsas SK torustiku läbiminekul riigiteest lahtise 
kaevikuga tuleb riigitee konstruktsioonide taastamise osa täpsemalt välja 
tuua, kihtide kaupa ja astmelise taastamisena, siirdekiiludega (sarnaselt 
lõikele 6-6, vähemalt kvaliteedinõuete määruses toodud ulatuses ja 
ülekattega).

Tehtud. Lõige 1-1

Kaevu SK1-6 ning sellesse sisse ja välja voolavaid torud on riigitee kattele 
liiga lähedal ning neid ei ole selliselt võimalik paigaldada ilma riigitee 
konstruktsioone kahjustamata. Tuleb kas a) kaev ja torud viia olemasolevast 
säilitatavast kattest kaugemale (kaugus teekattest > torustiku sügavus) või 
b) näha ette riigitee konstruktsioonide, sh alumiste kihtide ning katte 
taastamine vähemalt sõiduraja ulatuses selles ulatuses, kus torustiku kaugus 
teekattest on väiksem kui torustiku/kaeviku sügavus. NB! Joonisel tuleb 
näidata ka torustiku paigaldamiseks vajalikud kaevikud!

Tehtud. Variant b

Täpsustamist vajab teetruubi sulgemise lahendus. RB kaevuluugid, mis 
mõõduga? Paiknemine kraavis; kuidas jääb püsima jne…

Tehtud. Märkus 12

NB! Riigi transpordimaale rajatavate riigitee aluste ja mahasõidutruupide 
osas ei ole reeglina tehtud IKÕ lepinguid, vaid neid on loetud riigitee 
juurde kuuluvaks (antud TRAM-ile  üle; välja arvatud juhtudel kui truup 
toimib täiesti eraldiseisvana ning ei juhi läbi riigitee kraavidest tulevat 
vett).

Eemaldatud

Liikluskorralduse kohta

Põrkepiire kitsendab sõidutee liiklusruumi. See on probleem, sest sõidutee 
kate on kitsas ja ohutusruum tee kõrval kaob liiklusruumist ära. Põrkpiirde 
asukoha määramisel tuleks tagada tee äärejoonest 0,25m (kindlustatud 
peenar)+ 0,5m ohutusruum. Kanda lõikele 1-1 vastavad mõõdud.

Tehtud. Lõige 2-2 ja 3-3

Muuga tee-Mündi tee ristmik. Olemasolev ülekäigurada: Ülekäigurada peab 
viima ühel pool teed lõppevalt jalgteelt teisele poole teed algavale 
jalgteele. Minu ettepanek oleks teha jalgtee jupike mis viib bussipeatusesse 
ja kohalikule teele või teine võimalus on ülekäigurada likvideerida.

Tehtud. Esimene

Likvideeritavad LM 351(30) liiklusmärgid näidata ka likvideeritavana. Hetkel 
joonisel neid ei näe.

Tehtud

Bussipeatused: projekteeritav on tee ääres ning olemasolev on tee kõrval 
tagasipöördekohas. Miks neid hetkel kahte korraga vaja on? Kuidas 
bussireisija teab, millisest ta bussi peale saab?

Teeäärsed bussipeatused on projekteeritud valla siseliinide teenindamise 
jaoks.

Muuga JJT projekteerimistingimused (Viimsi Vallavalitsus):

Olemasolevale Muuga peatuse alale on perspektiivselt kavandatud busside 
seisuplats ning Muuga bussipeatus selles asukohas ei säili.

Projekteeritud torupiire: Esiteks, miks seda vaja on. Teiseks kui on 
ilmtingimata vajalik, siis tuleb järgida nõudeid. lisaks on sõidutee ääres - 
peab olema ka suletud kontuuriga.

Eemaldatud

Vaegnägijate hoiatuskivid palume ka lisada.

Lisatud.

Ülekäiguradade kohtvalgustus: Ei ole järgitud nõuet, kus märgistavat 
valgustust ei saa teha kui ei ole teel üldvalgustust. Muidu on pimedal teel 
valgustuse kontrast ülekäiguradadel liiga suur.

Lisatud.

Seletuskirja kohta

Viidatud kehtetutele standarditele nii EVS 613, 614 ka.

Eemaldatud, lisatud kehtivad standardid

Põrkepiirde töölaius on märgitud W5 ehk 1,7m.Kokkupõrke korral ulatub 
kõvasti JJT sisse.

Sõidutee ja jalgratta- ja jalgtee vahele on kasutatud kahepoolse põrkepiire 
lahendust. Põrkepiire peab vastama N2W2 tasemele.

Põrkepiirde algused ja lõpud mahasõitudel kuidas on lahendatud? Otsasid üles 
jätta ei tohi. Peab lõppema algama kas terminalidega: kas siis mahaviikude 
või maapealsetega.

Põrkepiire algab ja lõpeb kaldosaga (mahaviigu terminal 4 m). Terminal peab 
vastama standardis EVS EN 1317-3 toodud kriteeriumitele (dimensioneeritud 
liiklusele 50 km/ h, läbi viidud põrketestid TC1.1.50 ja TC4.2.50) ja olema 
sertifitseeritud (CE märgis). Terminal ja sellele järgnev põrkepiire tuleb 
ühendada omavahel nii, et nende kummagi funktsionaalsed omadused ei avaldaks 
vastastiku negatiivset mõju. Põrkepiired paigaldada järgides Transpordiameti 
poolt juhendit „Piirded riigiteedel. Juhis passiivse ohutuse tagamiseks 
teedel sõidukipiirdesüsteemide abil“.

Seletuskirja lisada hinnang, kuidas mõjutab kavandatud veeviimarite lahendus 
maantee seisukorda, kas maantee niiskusrežiim ja püsivus on tagatud.

Maantee muldkeha püsivus – vt. TL, Seletuskiri, Lisa 3

Drenaaži arvutus – vt VK, Seletuskiri.

Seletuskirja lisada torupiirde kavandamise põhjendus.

Eemaldatud

Seletuskirjas on öeldud, et vasakpoolse bussipeatuse platvormi alla on 
projekteeritud plasttruup läbimõõduga 0,4m, joonisel ei leia.

Parandatud

Lisada info, kas raudtee valdaja on projekti kooskõlastanud.

Lisatud Milstrandi kooskõlastus: kaust KK.

Vertikaalplaneerimise kohta

Täpsustamist vajab vete ärajuhtimine PK 0+20- PK 2+90 nõvast/haljasribalt, 
joonisele peaks lisama  vertikaalplaneeringu või selgitavad kõrgusarvud. 
Samuti riigitee ja JJT vaheliselt haljasalalt PK 6+80-8+60 (arvestusega, et 
vett ei juhita riigitee alusele maale).

Tehtud

Lugupidamisega

Sergei Tunka

Infra Projekt OÜ

Juhatuse liige

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.