Subject: FW: Kaarlijärve automaattankla projekt
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Sep 2024 12:15:22 +0300

Tere,

Palun registreerida.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 10, 2024 12:05 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere!

Oleme teinud korrektuurid projektlahenduses ning saadame projekti uuesti
kooskõlastamiseks.

Korrigeeritud projektmaterjal on võimalik alla laadida lingilt:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/23021Kaardlijrvetankla/EXW7YQiwX
WVAjWkQKgr88kABEagpY9ygKu91lixvsORVCA?e=6bPxiZ>  23021_PP_Kaarlijärve.zip

Riigiteel paikneva torustiku osas võtsin peale Peeter Uiboga suhtlemist
ühendust Tiit Harjakuga. Lisasin kirjale ka tehnovõrkude teemal peetud
kirjavahetuse.

Palume projektlahendus Transpordiameti poolt kooskõlastada.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 14, 2024 4:27 PM
To: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere,

Antud teel on ööpäevane liiklussagedus  1119 sõidukit. Seega on
liiklussagedus siin ikkagi arvestatav.

Kas tegemist on ettevõtte sisese kinnise tanklaga? Meile teadaolevalt
peaks olema tegemist siiski avaliku tanklaga.

Väide, et seda kasutab ainult kohalik tööstus ei pea ju paika või siis
prognoositav kasutus ei ole teada ja pigem on tegemist arvamusega.

Arusaadav, et kui riigitee on kitsas, siis veokil võib pöörde
sooritamiseks olla vaja rohkem ruumi ning lisa tuleb võtta osaliselt
vastassuunast. Hetkel läheb pööre päris vastassuunda ning isegi juba
teepeenral.

Antud ristumiskohal muutub selle tänane kasutuse intensiivsus ning
seetõttu uue täiendava ehitise lisamisel tuleb viiai mitte nõuetekohane
ristumine ka nõuetega kooskõlla.

Ristumiskoha viimist riigiteega risti on võimalik siin teha selliselt, et
naaberkinnistule ei mindaks.

Üks võimalik variant võiks olla selline. Kas selline lahendus ei ole
mõeldav? Selle eratee nihutamisega jäädakse ju samale kinnistule ja saab
ristumise otsemaks.

Palume leida ristumiskoha viimiseks riigiteega risti sobiv lahendus ning
teha projekti vastav korrektuur.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 14, 2024 11:38 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere!

Millal võiksime oodata tagasisidet meie poolt saadetud kommentaaridele?

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Triinu Kooskora | Roadplan
Sent: Tuesday, July 16, 2024 1:59 PM
To: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere!

Saadan kommentaarid märkustele.

Lisasin neel alloleva kirja märkuste juurde rohelise tekstina.

Palume tagasisidet meie poolt antud kommentaaridele.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, June 7, 2024 4:54 PM
To: Triinu Kooskora | Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere,

Kooskõlastamiseks on meile esitatud töö nr 23021 „Kaarlijärve
automaattankla projekt“

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Ristumiskoha projekteerimise nõuded p 2 -

 Kinnistu sisest juurdepääsuteed tuleb korrigeerida selliselt, et
riigiteega ristumine toimub võimalikult täisnurga all ning seda vähemalt
ristumiskoha tüüpjoonise katte pikkuse ulatuses

Projekteeritud ristumiskoha lahenduse ei arvesta projekteerimistingimuste
p2 nõudeid. Lahendus on tehtud olemasoleva juurdepääsutee paiknemisest
lähtuvalt ning selle lõikumisnurka

riigiteega ei ole korrigeeritud.

Pöörderaadisutest lähtuvalt on näha, et parempööre riigiteel välja toimub
täielikult vastassuuna arvelt, isegi võetakse lisa teepeenralt. Selline
lahendus ei ole aktsepteeritav.

Pöörete olukorda halvendab tänane juurdepääsutee ristumisnurk, mis ei
võimalda riigitee ristumiskohta projekteerida nõuetekohase raadiusega.

Projekteeritud ristumiskoha katte laius on 9 m, mis ebamõistlikult lai
ning ei arvesta nõudeid riigitee ristumiskohtadele.

Lahendust tuleb muuta.

Roadplan OÜ kommentaar:

Antud teede omavaheline ristumisnurk on tõepoolest väga kehv, aga võttes
arvesse liiklussagedust, et tohiks vastassuunast pööramisega
probleeme/ohtu tekkida.
Rajatav tankla ei suurenda riigiteel ka manööverdamist, kuna tanklat
kasutavad peamiselt kohaliku tööstuse sõidukid.

Olemasolev riigitee kate on napilt 6,0m lai, seega on väga keeruline
suurematel sõidukitel oma sõidusuunda kohe manööverdada.

Kui järgida täpselt projekteerimistingimusi ja vähemalt tüüpjoonise katte
ulatuses oleks mahasõit risti riigiteega, siis peaks mahasõidu asukohta
liigutama ca 23m lõuna poole (vt skeem allpool).

Antud lahendus sunnib riigitee mahasõidu asukohta nihutama ning
projektlahenduse viima võõrale kinnistule.

Selleks, et ristmikuala visuaalselt kokku tõmmata, oleks ettepanek
projekteerida graniitkividest ülesõidetavad osad raadiuste peale.

Analoogselt (sinine pidevjoon):

Kas selline lahendus oleks vastuvõetav?

2.	Projekteeritud tähispost on keset olemasolevat sidetrassi, mille
tegelik sügavus võib olla 0,7-0,8 m.

Roadplan OÜ kommentaar:

Korrigeerime lahendust.

3.	Olemasoleva ristumiskoha alune truup on jäetud samaks.
Ristumiskohta on tänasega võrreldes laiendatud . Kuidas nõlvus ja truubi
otsa kindlustus siin saab olema?

Roadplan OÜ kommentaar:

Seletuskirja punkt 3.7.2 sätestab, et truubi otsad tuleb kindlustada
vastavalt TRAMi tüüpjoonisele. Lisame vajaliku viite joonisele.

Mudeli järgi jäävad truubiotsad siiski nõlvast välja.

Lisame projekti nõude, et vajadusel tuleb truup pikendada (tihedalt
paiknevat tehnovõrkude tõttu on truubi vahetamine väga keeruline).

4.	Mis põhjusel on muudetud märkide 351 ja 371 asukohta riigiteel?

Roadplan OÜ kommentaar:

Piirangut on toodud varasemaks, et enne mahasõidu algust oleks kehtestatud
juba 50 km/h. Riigiteel liiklevad autod vähendavad varem kiirust ja
tagavad madalama kiiruspiiranguga alal varasemalt ohutuse nii kohalikele
elanikele kui ka tanklast ja tööstusest väljuvatele sõidukitele
manööverdamiseks.

5.	Projekteeritud tankla hinnatabloo – kui kaugel on see riigiteest?
Mõõtu ei ole näidatud projektis.

Tankla hinnatabloo kaugus riigitee kattest ei tohi olla lähemal kui 12 m
(liiklusseadus §5³)

Roadplan OÜ kommentaar:

Korrigeerime asukohta.

6.	Projekteeritud kanalisatsioonitoru viimine riigitee alt läbi
kinniselt olemasolevasse torusse lükates.

Seletuskirjas on öeldud:

Lõigus KK-1…K10 on teadaolevalt olemasolev kanalisatsioonitorustik DN300
asbest, mille seisukord on eeldatavalt amortiseerunud.

Uue toru paigaldamisel tuleb sellele panna ümber ka 1250 n hülss. Kui
olemasolev asbest toru ei oleks ka amortiseerunud, siis see ei vasta
vajalikule tugevusele ning me seda lahendust aktsepteerida ei saa nii kui
nii.

Palume täpsustada, milline saab olema selle kanalisatsioonitrassi täpne
lahendus (igal juhul peab see olema riigitee all 1250 N hülssi pandud).
Sellest lahendusest sõltub edasi, milline on vajalik kaeviku suurus
riigitee katte

taastamise ulatus. Projektis näidatud kaevik ja taastamise lahendus ei ole
kindlasti piisav ja sobiv.

Palume kanalisatsiooni projekteerijal küsimuste korral pöörduda otse meie
tehnovõrkude peaspetsialisti Peeter Uibo poole e-post:
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
tel: 5159766

Roadplan OÜ kommentaar:

Suhtlesin Peeter Uiboga ning vastavalt meie vestluses kokku lepitule
saatsin projektlahenduse koos selgitustega Tiit Harjakule üle vaatamiseks
ja kommenteerimiseks. Hetkel ei ole selles osas veel vastust saanud.

Korrigeeritud projekt palume esitada uuesti kooskõlastamiseks e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

Subject: RE: Kaarlijärve automaattankla projekt
From: "Tiit Harjak" <[email-masked]>
To: "Triinu Kooskora | Roadplan" <[email-masked]>
Cc: "Peeter Uibo" <[email-masked]>,Herkki Rõõm <[email-masked]>
Date: Wed, 14 Aug 2024 16:19:35 +0300

Tere,
vabandused, see e-mail oli jäänud mul tähelepanuta.

Ristumisel truubiga ei vasta isevoolse kanalisatsiooni kõrguslik kuja TRAM
nõuetele, kuid saame vastavat lahendust siiski erandina aktsepteerida,
kuna tegemist on olemasoleva torustiku sisse väiksema toru paigaldamisega.

Palun täpsustada projektis kaevu K10 puudutavat. Kaaluda võimalust kaevust
K10 väljavool asendada De200 torustikuga, selle paigutamisega nii asbo kui
De250 torusse.

Nagu Herkki juba varasemas kirjavahetuses välja tõi - tuleb täpsustada ka
projektis näidatud lahtise kaeviku ulatust ning teekatte taastamise osa
Kaarlijärve meiereri kinnistu (17101:001:1553) mahasõidul. Võimalusel
kaevu K10 ümbert mitte lahti kaevata, eriti mitte sellest riigitee poolt.
Taastamistööde projekteerimisel, sh ulatuse määratlemisel tuleb lähtuda
minimaalselt
<https://www.riigiteataja.ee/akt/dyn=120112020003&id=110072020040!pr96lg3>
ehitusseadustiku § 96 lõike 3 alusel kehtestatud määrusest Tee ehitamise
kvaliteedi nõuded § 26. Kaeviku põhja laius ja taastatava katendi ala ei
saa seetõttu kattuda.
St palun projekti vk lahendust täpsustada ning esitada kooskõlastamiseks
koos projekti ülejäänud materjalidega Herkki Rõõm’ule
([email-masked] <mailto:[email-masked]> ).

Projekti kooskõlastamiseks tuleb lisada kanalisatsioonitorustiku osas
riigimaa kasutamise ala plaan (vajalik on IKÕ lepingu sõlmimine).

Parimate soovidega

Tiit Harjak

Juhataja

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

5188201

          Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Triinu Kooskora | Roadplan <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 14, 2024 11:39 AM
To: Tiit Harjak <[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere!

Kas olete jõudnud tutvuda  meie poolt saadetud Kaarlijärve projekti
tehnovõrkude lahendusega?

Ootaksime sellele tagasisidet esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Triinu Kooskora | Roadplan
Sent: Tuesday, July 9, 2024 11:21 AM
To: Tiit Harjak < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere!

Kirjutan seoses projektiga „Kaarlijärve automaattankla projekt“ (Roadplan
OÜ töö nr 23021), mis asub Tartumaal Kaarlijärve külas.

Oleme saatnud projektlahenduse Transpordiametile kooskõlastamiseks ning
saanud sellele ka tagasiside.

Üks märkus oli tehtud projekteeritud kanalisatsioonitorustiku
rekonstrueerimise kohta (allpool oleva kirja märkus 6).

Suhtlesin sel teemal eelmisel nädalal Peeter Uiboga ning ta palus mul
Teiega ühendust võtta.

Siin link projektmaterjalile, et oleks võimalik täpsemalt meie koostatud
lahendusega tutvuda. Kanalisatsioonitorustikku puudutav materjal asub
kaustas 04_Veevarustuse ja kanalisatsiooni osa.
Link:
<https://estroadplan.sharepoint.com/:u:/s/23021Kaardlijrvetankla/Ef6UC6ihg
MBDtbMcDc1W2uoBCbZugnV5NwfBBkkgmwuBlg?e=hTvQCT>  23021_PP_Kaarlijärve.zip

Tegemist keeruka olukorraga, kus riigitee alt läheb läbi vana asbesttoru
DN300. Toru sügavus olemasoleva toru peale riigitee servades on 1,43 m ja
1,48 m. Oma projektlahenduses näeme ette olemasoleva torustiku sisse uue
PE100RC De200 toru paigaldamise kinnisel meetodil.

Kaarlijärve meierei kinnistul paiknev reoveekanalisatsioonitorustiku
kõrguslik lahendus ei võimalda riigitee alusel maal torustikku sügavamale
projekteerida.

Palume Teie poolt infot, kas meie poolt ette nähtud lahendus, kus
olemasoleva riigitee maal paikneva kanalisatsioonitorustikku sisse
paigaldatakse uus PE torustik, on vastuvõetav.

Lugupidamisega

Triinu Kooskora
Projektijuht

+372 5289315 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked] |
roadplan.ee
Roadplan OÜ | Tiigi 78, Tartu | Laki 4, Tallinn

From: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, June 7, 2024 4:54 PM
To: Triinu Kooskora | Roadplan < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Kaarlijärve automaattankla projekt

Tere,

Kooskõlastamiseks on meile esitatud töö nr 23021 „Kaarlijärve
automaattankla projekt“

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Ristumiskoha projekteerimise nõuded p 2 -

 Kinnistu sisest juurdepääsuteed tuleb korrigeerida selliselt, et
riigiteega ristumine toimub võimalikult täisnurga all ning seda vähemalt
ristumiskoha tüüpjoonise katte pikkuse ulatuses

Projekteeritud ristumiskoha lahenduse ei arvesta projekteerimistingimuste
p2 nõudeid. Lahendus on tehtud olemasoleva juurdepääsutee paiknemisest
lähtuvalt ning selle lõikumisnurka

riigiteega ei ole korrigeeritud.

Pöörderaadisutest lähtuvalt on näha, et parempööre riigiteel välja toimub
täielikult vastassuuna arvelt, isegi võetakse lisa teepeenralt. Selline
lahendus ei ole aktsepteeritav.

Pöörete olukorda halvendab tänane juurdepääsutee ristumisnurk, mis ei
võimalda riigitee ristumiskohta projekteerida nõuetekohase raadiusega.

Projekteeritud ristumiskoha katte laius on 9 m, mis ebamõistlikult lai
ning ei arvesta nõudeid riigitee ristumiskohtadele.

Lahendust tuleb muuta.

2.	Projekteeritud tähispost on keset olemasolevat sidetrassi, mille
tegelik sügavus võib olla 0,7-0,8 m.

3.	Olemasoleva ristumiskoha alune truup on jäetud samaks.
Ristumiskohta on tänasega võrreldes laiendatud . Kuidas nõlvus ja truubi
otsa kindlustus siin saab olema?

4.	Mis põhjusel on muudetud märkide 351 ja 371 asukohta riigiteel?

5.	Projekteeritud tankla hinnatabloo – kui kaugel on see riigiteest?
Mõõtu ei ole näidatud projektis.

Tankla hinnatabloo kaugus riigitee kattest ei tohi olla lähemal kui 12 m
(liiklusseadus §5³)

6.	Projekteeritud kanalisatsioonitoru viimine riigitee alt läbi
kinniselt olemasolevasse torusse lükates.

Seletuskirjas on öeldud:

Lõigus KK-1…K10 on teadaolevalt olemasolev kanalisatsioonitorustik DN300
asbest, mille seisukord on eeldatavalt amortiseerunud.

Uue toru paigaldamisel tuleb sellele panna ümber ka 1250 n hülss. Kui
olemasolev asbest toru ei oleks ka amortiseerunud, siis see ei vasta
vajalikule tugevusele ning me seda lahendust aktsepteerida ei saa nii kui
nii.

Palume täpsustada, milline saab olema selle kanalisatsioonitrassi täpne
lahendus (igal juhul peab see olema riigitee all 1250 N hülssi pandud).
Sellest lahendusest sõltub edasi, milline on vajalik kaeviku suurus
riigitee katte

taastamise ulatus. Projektis näidatud kaevik ja taastamise lahendus ei ole
kindlasti piisav ja sobiv.

Palume kanalisatsiooni projekteerijal küsimuste korral pöörduda otse meie
tehnovõrkude peaspetsialisti Peeter Uibo poole e-post:
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
tel: 5159766

Korrigeeritud projekt palume esitada uuesti kooskõlastamiseks e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet