Subject: Rail Baltica Kangru liiklussõlme ehitustööd
From: Kullerkupu Põik 9 <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Sun, 14 Jul 2024 18:18:56 +0300

Tere

Oleme tutvunud Transpordiameti poolt 04.07 saadetud kirjaga 
8-1/21-024/11827-1. Kirjas lisatud eelnõu punkti 11 kohaselt tuleb enne 
ehitustööde algust fikseerida hoonete seisukord hilisemate kaebuste 
kiiremaks ja/või lihtsamaks lahendamiseks.

Ehitustööde osas on mainitud ainult rammimist kuid oluliselt tekitab 
vibratsiooni ka pinnase tihendustööd rulltihendajaga (teerull). Tuntavat 
vibratsiooni on tekkinud vahemikus 26.06 - 05.07, millest eriti intensiivne 
oli periood 02.07 - 05.07.

Seoses ehitustööde toimumisega on ka maja elanike poolt tekkinud järgmised 
tähelepanekud:

- Majaesisel sissesõiduteel olid varasemalt väikesed lohud, mis on eelnevalt 
nimetatud ehitusperioodi ajal vajunud ning muutunud sügavamaks. Sügavamate 
aukude tõttu ei piisa enam tavapärasest augutäitest ning sissesõidutee 
remont nõuab juba oluliselt suuremat väljaminekut ning spetsialisti 
sekkumist.
- Intensiivsel perioodil 02.07 - 05.07 oli majas terve päeva ulatuses 
vibratsioon, mis oli vägagi häiriv. Ühel korteril on tekkinud antud 
vibratsiooniga seoses seina praod ning teisel korteril lakke praod. Hetkel 
pole rohkem teateid saabunud tekkinud kahjude osas.
- Maja vundamendiplaadi sisse on tekkinud praod. Antud praod võivad ka olla 
varasemast ning vajavad seega täpsemat ülevaatamist ja hindamist.

Eelnõus ei ole täpsustatud, mis täpselt kuulub hoone seisukorra hindamise 
ulatuse alla kuid loodetavasti kuulub sinna alla ka mingis osas hoonet 
ümbritsev ala nagu näiteks sissesõidutee. Samuti jääb segaseks, miks 
mõeldakse ehitustööde all ainult vaiade rammimist kui eelnõu punkti 11 
alguses on ära mainitud muud olulist vibratsioonitaset põhjustava 
ehitustehnoloogia kasutamise võimalus (nt teerull).

Loodame, et aitate meie muredele ja probleemidele lahenduse leida.

Täiendavalt küsime, kuna uus ehitatav ringtee asub majale üsnagi lähedal, 
kas on planeeritud ka müra- ja tolmutõkke paigaldamine majade ja tee vahele? 
Kui ei, siis milliste kaalutluste tõttu seda ei tehta?

Lugupidamisega
Kullerkupu põik 9 KÜ