Subject: FW: Juurdepääs Leedu tee piirkonnale
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 18 Jun 2024 12:50:16 +0300

Palun reg

From: Kalle Pungas <[email-masked]>
Sent: Monday, June 17, 2024 2:25 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>; Marje-Ly Rebas 
<[email-masked]>
Cc: Marek Lind <[email-masked]>; Maili Metsaots 
<[email-masked]>; Aive Mikk <[email-masked]>; Kaili 
Tuulik <[email-masked]>; Triin Masing <[email-masked]>
Subject: FW: Juurdepääs Leedu tee piirkonnale

Tere

Oleme 24. mail Transpordiametilt saanud seisukohad algatamiseelses 
menetluses oleva Hellmanni, Leedu tee jt detailplaneeringu kohta. Selle 
eskiisis on juurdepääsuks 11184 Alliku-Laagri teele vastavalt 2022. aastal 
toimunud diskussioonile (Transpordiameti poolt suhtles Hans Keskrand) välja 
pakutud T-kujuline ristmik olemasoleva Koidu tee ristmiku 
läheduses.Transpordiameti seisukohtade esimene punkt viitab, et juurdepääsu 
kavandamisel tuleb arvestada eritasandilise liiklussõlmega, teine punkt 
justkui viitab ka km-le 2,96 kavandatava ristmiku võimalusele.

Paralleelselt on toimunud üle riigimaantee asuvate Koru ja Väike-Koru 
kinnistute detailplaneeringu koostamine, mille käigus on juurdepääsuks 
sellelesamale 11184 Alliku-Laagri teele kavandatud viieharuline ringristmik 
perspektiivse eritasandilise liiklussõlme eelprojekti kohases asukohas. 
Ringristmiku diskussioonis osales ka Hans Keskrand ja selle käigus sai 
neljaharulise asemel kavandatud viieharuline selleks, et tekiks juurdepääs 
riigiteest lõunapoolsele alale (sh Hellmanni, Leedu tee jt DP, kus lisaks 
elamutele on tulevikus kavandamisel ka ärimaakrundid analoogselt Koru DP-le, 
viieharuline ringristmik on kantud ka Hellmanni, Leedu tee jt DP 
eskiisjoonisele). Koru DP on hetkel Transpordiametis kooskõlastamisel.

K.a 27. mail sai valmis Saue linna raudteeülesele alale taotletava 
detailplaneeringu (ca 4200 elanikku) liiklusuuring, mille kohaselt 11184 
Alliku-Laagri tee liikluskoormus hommikusel tipptunnil suureneb ca 3,5 
korda. Uuring on Transpordiametil olemas.

Esitatud materjalist nähtub, et mõistlik oleks kokku leppida, millist 
juurdepääsuvarianti me teeäärsetes detailplaneeringutes kajastame, muuhulgas 
arvestades ka perspektiivse liikluskoormuse suurenemisega 11184 
Alliku-Laagri teel. Vajadusel võime teha väikese Teamsi arutelu, andke 
teada.

LugupidamisegaKalle Pungas

abivallavanem

GSM  <tel:+372%20506%206974> +372 506 6974

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

www.sauevald.ee <http://www.sauevald.ee>

 <http://www.sauevald.ee/>

From: Kalle Pungas
Sent: Wednesday, June 5, 2024 3:38 PM
To: Vahur Kliimand <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Maili Metsaots 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Aive Mikk 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Juurdepääs Leedu tee piirkonnale

Tere Vahur

Edastan infoks Koru DP joonise, seletuskirja ja persp liiklusskeemi. 
Planeering on praegu kooskõlastusringil, sh Transpordiametis. Põhijoonis ja 
seletuskiri näevad ette Alliku-Laagri teelt juurdepääsuks ringristmiku 
ehitamise. Persp liiklusskeemi joonis markeerib tulevase eritasandilise 
liiklussõlme olukorda.

Ringristmikul on näidatud mahasõidu haru ka Leedu tee piirkonna 
planeeringu(te) tarbeks.

LugupidamisegaKalle Pungas

abivallavanem

GSM  <tel:+372%20506%206974> +372 506 6974

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.sauevald.ee> www.sauevald.ee

 <http://www.sauevald.ee/>