Subject: 6-3/498-25 Lepakülas Lohu esimene detailplaneeringu osaliselt kehtetuks tunnistamine
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 6 May 2024 15:00:08 +0300

Tere

Häädemeeste Vallavalitsus teavitab Teid vastavalt planeerimisseaduse § 140 
lõikele 5 Häädemeeste vallas Lepakülas Lohu esimese (esimene) 
detailplaneeringu osalisest kehtetuks tunnistamisest Häädemeeste 
Vallavolikogu võttis 02.05.2024 vastu otsuse nr 17 "Lepaküla Lohu esimese 
(esimene) detailplaneeringu osaline kehtetuks tunnistamine", millega 
tunnistatakse detailplaneeringu kehtetuks Lohu tee 5 ja Viru tee 11 
kinnistute osas.

Tahkuranna Vallavolikogu kehtestas oma 24.12.2006 otsusega nr 94 Lepaküla 
Lohu esimese (esimene) detailplaneeringu. Lepakülas asuvate Lohu tee 5 ja 
Viru tee 11 kinnistute omanik esitas 31.01.2024 avalduse (dokumendiregistri 
nr 12-3/206) Lepaküla Lohu esimese detailplaneeringu osaliseks kehtetuks 
tunnistamiseks. Vastavalt planeerimisseaduse § 140 lõike 1 punktile 2 võib 
detailplaneeringu tunnistada kehtetuks, kui planeeritava kinnistu omanik 
soovib planeeringu elluviimisest loobuda. Detailplaneeringu kehtetuks 
tunnistamise eesmärk on muuta kehtestatud detailplaneeringuga kavandatud 
juurdepääsu asukohta avalikult kasutatavale teele. Avalduse alusel 
soovitakse detailplaneeringu osalist kehtetuks tunnistamist Lohu tee 5 
(katastritunnus 84801:004:0730) ja Virutee 11 (katastritunnus 
84801:004:0728) kinnistute osas.

Maaomanik on esitanud avalduse sooviga muuta uue tee rajamiseks Lohu tee 5 
ja Viru tee 11 katastriüksuste piire selliselt, et tekiks transpordimaa 
katastriüksus ning Viru tee 11 katastriüksuse uus pindala oleks 5000 m2. 
Lohu tee 5 kinnistule on tänaseks ehitatud elamu ja 5 abihoonet ning 
ehitusõigus uute hoonete mõistes on realiseeritud. Viru tee 11 kinnistu on 
hoonestamata, kuid seda on võimalik teha peale detailplaneeringu kehtetuks 
tunnistamist vastavalt üldplaneeringule. Kehtiva üldplaneeringu kohaselt 
jääb Viru tee 11 kinnistu väikeelamumaale ja Lohu tee5 kinnistu väikeelamu 
reservmaale, kus maasihtotstarbeks saab olla vaid elamumaa. Seega 
detailplaneeringu kehtetuks tunnistamisel säiliks krundi maakasutusotstarve. 
Eelnevat arvesse võttes on Häädemeeste Vallavalitsus on seisukohal, et 
nimetatud detailplaneeringu osalise kehtetuks tunnistamise järgselt on 
planeeringu terviklahenduse elluviimine jätkuvalt tagatud. Detailplaneeringu 
osaline kehtetuks tunnistamine ei kahjusta avalikke huve. Uue transpordimaa 
katastriüksuse moodustamine peale detailplaneeringu osalist kehtetuks 
tunnistamist tagab olemasolevatele elamukruntidele seadusliku juurdepääsu 
avalikult kasutatavatele teedele – Lohu teele (8480224) ja 
Uulu-Soometsa-Häädemeeste teele (19333). Lohu tee vallale omandamiseks andis 
Häädemeeste Vallavolikogu nõusoleku oma 28.09.2023 otsusega nr 39 
„Vallavaraomandamine“.

Häädemeeste Vallavalitsus
[email-masked]
tel 444 8890
haademeestevald.kovtp.ee

  <http://email.mg.haademeeste.ee/o/eJxEzrFuxCAMgOGnga3IgAEzMJzaDrf2DXyxuUQqlyjh_VVVHbr_-vXdxrHuJ3_pN0-V-9Rx_2jBI1C00qSnymK1-eKx1kw-2rVxprxE5RQyLEBVCdMSKiI8iB9e7NYCBIQE2QcAIFdKotQhLgkpSwkGYTzdyiw6VK-pTtUOvS5-6tsmzcT34AqTYpbQU41dSJATGAT-EzuEbOKnPdv26rtBmCe_rmM_ZeOh83c42-2__QkAAP__fqBEow>