Subject: küsimus Postimehelt Eesti FAA reitingu kohta
From: "Krister Kivi" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Apr 2024 17:30:14 +0300

Tere.
Teadaolevalt on Läti ja Leedu saavutanud USA lennundusorganilt FAAlt
kategooriasse 1 paigutamise, mis annab nende lennukompaniidele
teoreetiliselt õiguse USAsse lennata. Leedu jaoks tuli uudis väga
värskelt:
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/19/2250094/lithuanian-airlines-allow
ed-to-fly-to-us#:~:text=According%20to%20the%20Transport%20and,into%20the%
20United%20States%20with

Eesti ei ole FAA esimeses kategoorias. Kuuldavasti on mõned lennufirmad
(näiteks Smartlynx) seetõttu ka oma lennukeid Eesti registrist minema
viimas.

Küsimusi:

Miks ei ole Eesti FAA jaoks esimeses kategoorias, mis on saanud
takistuseks?
Millal töö esimesse kategooriasse paigutamiseks algas ja kuhu see tänaseks
on jõudnud?
Millist mõju avaldab see, et Eesti ei ole FAA esimeses kategoorias (neid
riike on Euroopa Liidus näputäis) Eesti lennundusele?

https://www.faa.gov/travelers/international_travel

*	Category 1 means the air carriers from the assessed state may
initiate or continue service to the United States in a normal manner and
take part in reciprocal code-share arrangements with U.S. carriers.
*

	Category 2 means the air carriers from the assessed state cannot
initiate new service and are restricted to current levels of any existing
service to the United States while corrective actions are underway.

	15.03.2024

	FAA Flight Standards Service

	Alvarez:R117

	International Aviation Safety Assessment (IASA) Program

	COUNTRY

	CATEGORY

	COUNTRY

	CATEGORY

	Argentina

	1

	Latvia

	1

	Aruba

	1

	Lithuania

	1

	Australia

	1

	Luxembourg

	1

	Austria

	1

	Malaysia

	1

	Azerbaijan

	1

	Malta

	1

	Bahamas

	1

	Mexico

	1

	Bangladesh

	2

	Morocco

	1

	Belgium

	1

	Netherlands incl. Bonaire, Saba, St.Eustatius

	1

	Bermuda

	1

	New Zealand

	1

	Bolivia

	1

	Norway

	1

	Brazil

	1

	Organization of Eastern Caribbean States - Eastern Caribbean Civil
Aviation Authority members : Antigua & Barbuda, Dominica, Grenada, St.
Lucia, St. Vincent and The Grenadines, St. Kitts and Nevis

	2

	Bulgaria

	1

	Panama

	1

	Canada

	1

	Peru

	1

	Cabo Verde

	1

	Philippines

	1

	Cayman Islands

	1

	Poland

	1

	Chile

	1

	Portugal

	1

	China

	1

	Qatar

	1

	Colombia

	1

	Rwanda

	1

	Costa Rica

	1

	Republic of Korea

	1

	Croatia

	1

	Romania

	1

	Czech Republic

	1

	Russia

	2

	Denmark incl. Faroe Islands

	1

	Samoa

	1

	Dominican Republic

	1

	San Marino

	1

	Ecuador

	1

	Saudi Arabia

	1

	Egypt

	1

	Serbia

	1

	El Salvador

	1

	Singapore

	1

	Ethiopia

	1

	South Africa

	1

	Fiji

	1

	Spain

	1

	Finland

	1

	Suriname

	1

	France incl. Guadeloupe, French Polynesia

	1

	Sweden

	1

	Germany

	1

	Switzerland

	1

	Greece

	1

	Taiwan

	1

	Hong Kong

	1

	Thailand

	2

	Iceland

	1

	Trinidad & Tobago

	1

	India

	1

	Turkey

	1

	Ireland

	1

	Ukraine

	1

	Israel

	1

	United Arab Emirates

	1

	Italy

	1

	United Kingdom incl. Anguilla, British Virgin Islands, Montserrat,
Turks and Caicos

	1

	Japan

	1

	Uzbekistan

	1

	Jordan

	1

	Venezuela

	2

	Kenya

	1

	Vietnam

	1

	Kuwait

	1

	Category 1 - Meets ICAO Standards

	Category 2 - Does Not Meet ICAO Standards

	Note 1- As of March 8, 2013, countries are removed from the list
for inactivity. as of September 28, 2022, a country will be removed from
the list after a two year period with no operators providing service to
the U.S. or carrying the airline code of a U.S. operator, and the FAA is
not providing technical assistance to the country based on identified
areas of non-compliance to international standards for safety oversight.

lugupidamisega
Krister Kivi
Postimehe reisiveeb