Subject: Valga metsandiku teede ristumiskohtade ehitamine, põhiprojekt
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Feb 2024 15:22:48 +0200

Tere!

Saadame Teile metsateede ehitusprojekti PP-2023-EP-1 Lisa 3  - "Valga 
metsandiku teede ristumiskohtade ehitamine" põhiprojekti uuesti 
kooskõlastamiseks.

Kaust on kättesaadav:

https://drive.google.com/drive/folders/1cPLH_YOaLXeFO0khMPQvcW3pu7sXDhZM

Vastused viimastele põhiprojekti kohta alles jäänud märkustele (21.12.23 
Herkki Rõõm):

*	Olemasoleva ristumiskoha all on 500ne truup. Projekteeritud truup on 
DN400. Oleme olukorda täiendavalt hinnanud ning meie korrashoiu osakond on 
seisukohal, et me ei saa antud asukohas nõustuda 400-se truubiga. Uus truup 
tuleb projekteerida 500-ne.

Kuigi vooluhulga põhjal piisaks antud asukohas isegi DN300 läbimõõdust, siis 
projekteerisime vastavalt ettepanekule DN500.

*	Sidetrass peab olema projekteeritud kraavi nõlvast 1m kaugusel.
*	Sidetrassi kaugus peab olema truubi seinast 2 m kaugusel. Kui lähemal kui 
2 m ja seda muuta ei saa, siis peab sidetrass olema truubi põhjast vähemalt 
1m sügavamal.
*	Sidetrassi sügavus ristumiskoha kattest peab olema vähemalt 1,2 m
*	Ümber projekteeritud sidetrassi osas tuleb anda IKÕ (isikliku 
kasutusõigus) joonis ning kirjeldada ka seletuskirjas.
*	Lisada vastavad lõikejoonised

 Muutsime plaanilist lahendust selliselt, et sidevõrku ümber tõstma ei peaks 
(tehnovõrgu valdaja tugeval soovitusel). Truubi ja sidetrassi vahele jätsime 
min 2 m.

Teede spetsialisti Ain Kendra soovitusel kasutasime vajalike pöörderaadiuste 
tagamiseks seekord kolmetsentrilise raadiusega mahasõidukoha serva, mis 
tagab ka asfaltkatte efektiivsema kasutuspinna.

Loodetavasti oleme lõpuks jõudnud kõigile osapooltele sobiliku lahenduseni.

Lugupidamisega,

Andre Näkk

53490961