Subject: Niinsoni metsise PEP-s veerežiimi taastamiseks kraavide sulgemise kavandamine
From: "Triin Leetmaa" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 12 Feb 2024 10:55:37 +0200

Tere!

Riigimetsa Majandamise Keskuse looduskaitseosakond on kavandamas Harjumaal
Anija vallas Niinsoni metsise püsielupaigas veerežiimi taastamistöid.
Taastamisala kogupindala on 369,2 ha ning see kattub osaliselt Maapaju
looduskaitseala Maapaju sihtkaitsevööndiga. Veerežiimi taastamisega
luuakse eeldused soometsade struktuuri ning neile iseloomuliku taimestiku
säilimiseks ja taastumiseks parandades seeläbi kaitsealuse linnuliigi
metsise (Tetrao urogallus) elupaikade kvaliteeti. Tegu on Kaitseväe
keskpolügooni riigi eriplaneeringu Natura hindamise hüvitusmeetmete kava
tegevusega, mille aluseks on Natura asjakohane hindamine ja
hüvitusmeetmete väljatöötamise kavatsus. Kraavide sulgemise kavatsuse
seletuskiri koos projektala piiridega on lisatud käesolevale kirjale.

Palume Transpordiameti seisukohta Niinsoni metsise püsielupaigas
veerežiimi taastamistööde kraavide sulgemise kavatsusele.

Tervitades

Triin Leetmaa

RMK looduskaitseosakond

looduskaitsespetsialist

Tel. 526 3676