Subject: Aruküla alevikus Sarapuu ja Pähkli kinnistute detailplaneeringu kehtestamine
From: "Kaire Koitne" <[email-masked]>
To: Regionaal- ja Põllumajandusministeerium <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Jaan Koch" <[email-masked]>, "Raven" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Jan 2024 15:31:47 +0200

Lp asjaosalised

Käesolevaga informeerime, et Raasiku Vallavalitsuse 08.01.2024
korraldusega nr 4 kehtestati Raasiku vallas Aruküla alevikus Sarapuu ja
Pähkli kinnistute ning lähialal (,,Sarapuu ja Pähkli“) detailplaneering.
Planeeritava ala suurus on ca 9 ha. Planeeritav ala paikneb Aruküla
aleviku põhjaosas – üldplaneeringu kohasel tiheasustusalal, mis külgneb
vahetult Sarapiku tee äärsete väikeelamute alaga. Planeeritavale alale on
juurdepääsud avaliku kasutusega Lammassaare teelt ja Aruküla -Kostivere
kõrvalmaanteelt ning Kivimäe teelt.

Planeeritaval maa-alal puudub hoonestus ja seal ei ole varem kehtestatud
detailplaneeringuid. ,,Sarapuu ja Pähkli“ detailplaneering vastab täna
kehtivale Raasiku valla üldplaneeringule, mis on kehtestatud Raasiku
Vallavolikogu 26.05.2020 otsusega nr 24.

Sarapuu ja Pähkli kinnistute ning lähiala detailplaneeringuga on nende
maatulundusmaa sihtotstarbeliste kinnistute sihtotstarve muudetud, maa-ala
on jagatud 25. üksikelamumaa krundiks ja 8. paariselamumaa krundiks, 3.
haljasala maa krundiks ning 3. tänavamaa krundiks. Elamumaa kruntidele on
määratud ehitusõiguse ulatus ja hoonestustingimused, lahendatud
juurdepääsud ja liikluskorraldus ning tehnovõrkudega varustamine, määratud
on servituutide vajadused ja heakorra, haljastuse ning keskkonnatingimused
kavandatu elluviimiseks.

Detailplaneeringu lahendus on kavandatud olemasoleva väikeelamuala
loogilise jätkuna ja selle elluviimine on piirkonnale iseloomulik.
Kavandatava lahendusega ei kaasne negatiivseid majanduslikke, sotsiaalseid
ja kultuurilisi mõjusid ega olulist mõju looduskeskkonnale. Planeeringu
elluviimine ei muuda Aruküla aleviku madal tiheda asustusega miljööd vaid
täiendab seda uue kaasaegse elamupiirkonnaga, mis on oluline piirkonna
elujõulisuse seisukohast.

Materjalidega on võimalik tutvuda Raasiku Vallavalitsuse ruumides, Aruküla
alevikus, Tallinna mnt 24, eelneval kokkuleppel kantseleiga ja

Raasiku vallavalitsuse kodulehel  <https://raasiku.ee/2024.-aasta-teated>
https://raasiku.ee/2024.-aasta-teated

ning Raasiku vallavalitsuse avalikus dokumendiregistris:
<https://atp.amphora.ee/raasikuvv/index.aspx?itm=174927>
https://atp.amphora.ee/raasikuvv/index.aspx?itm=174927

Lpg

Kaire Koitne

Raasiku vallavalitsuse

ehitusspetsialist