Subject: 7-5/45 Projekteerimistingimuste avatud menetlus Järve
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Jan 2024 12:21:11 +0200

Tere

Raidi Aleksandrov (isikukood 49505156019) esitas Setomaa Vallavalitsusele 
19. detsember 2023 läbi ehitisregistri Setomaa vallas, Lobotka külas, Järve 
kinnistule (katastritunnus 93401:001:0737, pindala 4,7 ha, sihtotstarve 100 
% tootmismaa) projekteerimistingimuste taotluse nr 2311002/10041. Alal 
kehtib Värska Vallavalitsuse 20.07.2016. a korraldusega nr 232 kehtestatud 
„Perve detailplaneering “.

Kinnistu omanik Solar Light OÜ on kehtivas planeeringus ehitustegevused 
teostanud. Esitatud projekteerimistingimuste taotluse põhjal soovitakse 
ehitist laiendada kuni 33% selle esialgsest mahust. Päikesepaneelide 
lisamisega päikeseelektrijaamale ei suurendata liitumisvõimsust.

Ehitusseadustiku (edaspidi EhS) § 27 lg 1 p 1 kohaselt võib pädev asutus 
detailplaneeringu olemasolu korral põhjendatud juhul anda 
ehitusloakohustusliku hoone või olulise rajatise ehitusprojekti koostamiseks 
projekteerimistingimusi kui detailplaneeringu kehtestamisest on möödas üle 
viie aasta. EhS § 27 lg 2 kohaselt arvestatakse projekteerimistingimuste 
andmisel olulise rajatise asukohas väljakujunenud keskkonda, et 
projekteerimistingimuste andmine ei oleks vastusolus õigusaktide, isikute 
õiguste või avaliku huviga ja üldplaneeringus määratud tingimustega. EhS § 
27 lg 4 p 4 kohaselt täpsustatakse projekteerimistingimustega asjakohasel 
juhul olulise rajatise ehituslikke tingimusi ja p 5 kohaselt maa-alal asuva 
ehitise teenindamiseks vajaliku ehitise võimalikku asukohta. EhS § 31 lg 1 
kohaselt tuleb korraldada projekteerimistingimuste andmine avatud 
menetlusena, kui projekteerimistingimusi antakse detailplaneeringu 
olemasolul. Projekteerimistingimusi ei anta detailplaneeringus kehtestatud 
planeeringulahenduse olemuslikuks muutmiseks

Projekteerimistingimuste avalik väljapanek toimub 04.01.2024 kuni 
18.01.2024. Avaliku väljapaneku ajal on huvitatud isikul ja isikutel, kelle 
õigusi projekteerimistingimuste andmine võib puudutada, õigus esitada eelnõu 
osas ettepanekuid ja põhjendatud vastuväiteid kuni 18.01.2024 kirjalikult 
e-posti aadressil [email-masked] või paberkandjal Pikk tn 12, Värska 
alevik, Setomaa vald, Võru maakond, 64001.

Teade projekteerimistingimuste eelnõu avaliku väljapaneku kohta avaldatakse 
Setomaa valla veebilehel ja ajalehes Lõunaleht, edastatakse naaberkinnistute 
omanikele arvamuste esitamiseks ning kooskõlastatakse asjakohaste 
asutustega. Kui avaliku väljapaneku jooksul ettepanekuid või vastuväiteid ei 
laeku või on kõiki laekuvaid ettepanekuid võimalik arvestada, otsustatakse 
projekteerimistingimuste andmine ilma avalikul istungil arutamiseta.

Kirja lisad: Setomaa Vallavalitsuse korraldus projekteerimistingimuste 
avatud menetluse korraldamise kohta, projekteerimistingimuste eelnõu ja 
asendiplaan.

Palume esitada eelnõu osas ettepanekuid ja põhjendatud vastuväiteid 
hiljemalt 18.01.2024 kirjalikult e-posti aadressil [email-masked] või 
paberkandjal Pikk tn 12, Värska alevik, Setomaa vald, Võru maakond, 64001.

Lugupidamisega,

Lauri Saar
ehitusspetsialist
Setomaa Vallavalitsus
tel +372 520 4526
[email-masked]

  <http://email.mg.setomaa.ee/o/eJxEzrFuAyEMgOGnga3INgaOgSFqO2TtGzjGl5xUctEd76-q6tD916_vMl6P_ZAv-5Zp_TptXD9ajJk4-d4QLam3hgWYE0BB_2iQqypIvqlQqr3YstSSky6dWCWi3xoBMSAkBELEgDetaqS83BTTWh3DuIfT5j5Egpkfdp5yt7etNxffKZTIKyEz9hXIIoMhOwb5w4aK2cVPf7Ttue6OYR7yPF_70TcZNn-Hs13-258AAAD__yUxQt4>