Subject: Kergliiklustee rajamine Lelles, Kehtna vallas.
From: "Villu Pihlakas" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "Kehtna Vallavalitsus" <[email-masked]>
Date: Tue, 2 Jan 2024 13:45:28 +0200

Tere!

Pöördume Transpordiameti poole sooviga rajada Rapla maakonnas Kehtna
vallas Lelle alevikus kergliiklustee algusega Pärnu mnt 10 mahasõit kuni
Pärna tänava ristmik. Vastavalt manuses olevale eskiisile on
kergliiklustee planeeritud riigimaantee nr 20153 Lelle jaama tee km 0,095
– 0,18 vahelises lõigus vasakule poole maanteed. Planeeritav
kergliiklustee on ette nähtud olemasoleva riigimaantee katendi
laiendusena. Kergliiklustee ja sõidutee parameetrite valikul on lähtutud
varem koostatud ja koostamisel olevatest projektidest ja
detailplaneeringust. Lõigu alguses on lahendus kokku viidud kehtiva „Pärnu
mnt 13 maaüksuse ja lähiala detailplaneeringu“ (OÜ Hendrikson & Ko töö nr
21004040) järgse lahendusega, mille kohta koostatakse hetkel ka
põhiprojekti (teedeehituslik osa EXTech Design OÜ töö nr 23095). Pärna
tänava ristmikul on lahendus kokku viidud varem koostatud „Lelle aleviku
vee- ja kanalisatsioonitorustik“ teedeehitusliku osa köites toodud
lahendusega (EXTech Design OÜ töö nr 23002), mis on Transpordiameti poolt
kooskõlastatud. Vastavalt eelnevale on kergliiklustee laiuseks ette nähtud
1,75m ning sõidutee laiuseks 5,0m, millele lisandub paremal pool 0,5m
laiune kindlustatud peenar.

Käesoleva eskiisi realiseerimisega moodustub üks terviklik kergliiklustee
Lelle aleviku Pärnu mnt äärde alates Tallinn – Rapla – Türi maanteest kuni
Spordiväljaku tänavani. Riigimaanteede ristmiku juurde (Pärnu mnt 13
kinnistule) rajatav MEIE toidukauplus muutub Lelle alevikus kindlasti
üheks tõmbepunktiks, mis suurendab Pärnu mnt sõidutee ääres liikuvate
jalakäijate hulka tänasega võrreldes märkimisväärselt. Jalakäijate ja
teiste kergliiklejate ohutuma liiklemise tagamiseks tuleks Pärnu mnt 10 ja
Pärna tänava vahelises kergliiklejatele ette näha eraldi liikumiskoridor
eriti kui seda on eelnevas ja järgnevas lõigus juba planeeritud teha.
Arvestades, et kohaliku omavalituse ressursid eraldiseisva kergliklustee
rajamiseks on äärmiselt piiratud on ainuvõimalik lahendus teha seda
minimaalse mulde laiendamise vajadusega sarnaselt varem projekteeritud
lõikudele.

Lähtuvalt eelnevast palun Transpordiameti tagasisidet esitatud eskiisile.
Eskiisi sobivuse korral palun väljastada projekteerimise nõuded
kergliiklustee ehitusprojekti koostamiseks. Küsimuste või täpsustuste
korral võtke palun ühendust. Täpsustuste selgitamiseks oleme igati valmis
kohtuma ka veebi(Teams)- või füüsilisel koosolekul.

Villu Pihlakas

Taristu – ja geoinfospetsialist

Kehtna vallavalitsus

+372 5361 9303

[email-masked]