Subject: Küsimused seoses tervisetõendi ja tervisekontrollidega
From: Lunatum Kodufüsioteraapia <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 21 Aug 2025 17:36:23 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Soovin Teie täpsustusi seoses tervisekontrolli ja tervisetõenditega 
füsioteraapia teenuse osutamisel. Olen teemat juristiga arutanud, kuid kuna 
seadused on üsna üldsõnaliselt sõnastatud, ei ole me jõudnud ühisele 
arusaamale.

Küsimused vastavalt olukordadele:

Töölepingu alusel töötaja

1.	Kas pean töötajalt nõudma tervisetõendi enne tööle asumist, kui töötaja 
läheb esimese nädala jooksul tööandja korraldatud tervisekontrollile?
2.	Kas tervisekontrolli epikriisist ja töötervishoiuarsti otsusest piisab 
või on vaja juurde eraldi väljastatud tervisetõendi?
3.	Kui töötaja on hiljuti läbinud tervisekontrolli teise tööandja juures, 
kus töötingimused ja ohud on samad, kas võib neid andmeid kasutada või tuleb 
siiski korraldada uus tervisekontroll?

Käsunduslepingu alusel töötaja

1.	Kas käsunduslepingu puhul tuleb samuti nõuda tervisetõendit?
2.	Kui tõendi kehtivusaeg (nt 2 aastat) lõpeb, kas pean töötajalt uue 
tervisetõendi nõudma?

Parimate soovidega
Ksenia Kurganov
erakliiniku juht, kodufüsioterapeut
Lunatum Kodufüsioteraapia
www.lunatum.ee <http://www.lunatum.ee/>