Subject: Reg 2/2541604, 21.08.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest Vabaõhumuuseumi tee 1
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 21 Aug 2025 15:10:31 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

From: Tallinna Vesi AS
Sent: Thursday, August 21, 2025 3:09 PM
To: [email-masked]
Subject: Reg 2/2541604, 21.08.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest
Vabaõhumuuseumi tee 1

Hea klient!

AS Tallinna Vesi peab äärmiselt oluliseks seirata joogivee kvaliteeti
regulaarselt ja laiaulatuslikult. Võtame igakuiselt üle linna sadu
veeproove klientide kraanidest, mille eesmärk on tuvastada, kas joogivee
nõuetelevastavus linna kõigis piirkondades on tagatud. Meil on üle 120
proovivõtukoha, kus teostame joogivee kvaliteedi kontrolli.

Teie proovivõtupunktis on tuvastatud joogivee kvaliteedinõuetele
mittevastavus. 19.08.2025 võetud veeproovis tuvastati 9 arv/100ml
Coli-laadset bakterit. Veeproov võeti Vabaõhumuuseumi tee 1 (Merimetsa
Hambakliinik) tualeti kraanist. Kuigi tegemist on indikaatornäitajaga ja
sellise vee joogiks tarbimine ei põhjusta normaalse immuunsusega inimesel
reeglina vaevusi, soovitab AS Tallinna Vesi igasuguse riski välistamiseks
ajutiselt Teie kinnistul kraanivett joogiks tarbides seda eelnevalt keeta.
Bakterid hävivad vee kuumutamisel ja seetõttu on keedetud vee joogiks
tarvitamine ohutu. Leitud bakterid on oma olemuselt keskkonnas (nt mullas
ja taimestikus) leiduvad bakterid.

Soovitame joogivee kvaliteedi taastamiseks tagada kinnistusisestes
torustikes pidev veevool pikema aja kestel. Selleks palume Teil kinnistu
siseselt jätta joogiveekraanid avatuks ka torustike kaugemates
tarbimispunktides. Loputamine, vee joosta laskmine, on efektiivne meede
kvaliteedi parandamiseks, kiirendades vee vahetumist kinnistul. Ühtlasi
palume üle vaadata kinnistu veemõõdusõlm, kui sinna on paigaldatud
filtrid, siis tuleks neid kindlasti hooldada või välja vahetada. Uue
veeproovi planeerime järgmiseks nädalaks 26.08.2025.

Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhiga
Oleg Tšaikiniga (telefoni nr 626 2375).

Heade soovidega

Kristiina Soovik

Veekvaliteedi juht

AS Tallinna Vesi

+372 5661 9942