Subject: Palume teie kooskõlastust eelnõule
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Aug 2025 10:36:01 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

 Valga Vallavalitsus menetleb praegu ehitusloa taotlust nr 2511271/00788 
aadressile Valga maakond, Valga vald, Tinu küla, Kopika, Valga maakond, 
Valga vald, Tinu küla, Kopika, Valga maakond, Valga vald, Tinu küla, Kopika 
(Kopika akupank, Kopika 330/33kV Alajaam, Müratõkkevall) ja soovib teie 
kooskõlastust eelnõule.

Kooskõlastuse kutse põhjus: EhS § 130 lg 11 järgi teostab Terviseamet 
riiklikku järelevalvet ehitist puudutavate terviseohutuse nõuete täitmise 
üle. RTerS § 15 järgi teostab Terviseamet riiklikku järelevalvet 
rahvaterviseseaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud 
nõuete täitmise üle. Korrakaitseseaduse (KorS) § 2 lg 4 kohaselt on riiklik 
järelevalve korrakaitseorgani tegevus eesmärgiga ennetada ohtu, selgitada 
see välja ja tõrjuda või kõrvaldada korrarikkumine. 331. Lisaks teostab 
Terviseamet atmosfääriõhu kaitse seaduse (AÕKS) § 218 kohaselt riiklikku 
järelevalvet välisõhus leviva müra üle. AÕKS § 55 lg 2 järgi on välisõhus 
leviv müra sama seaduse tähenduses inimtegevusest põhjustatud ning välisõhus 
leviv soovimatu või kahjulik heli, mille tekitavad paiksed või liikuvad 
allikad. AÕKS § 56 lg 4 ja § 61 lg 1 alusel antud keskkonnaministri 
16.12.2016. a määrus nr 71 „Välisõhus leviva müra normtasemed ja mürataseme 
mõõtmise, määramise ja hindamise meetodid“ (määrus nr 71) lisa 1 kehtestab 
müra normtasemed Vastavalt RTerS § 4 p 12 ja RTerS § 4 p 13 ning AÕKS § 218 
kohaselt palume Terviseametilt selget vastust ja hinnangut kas kas 
projektiga kavandatud tegevus ja ehitised on terviseohutuse nõuetega 
vastavuses.

Palun avage eelnõu e-ehituse keskkonnas 
<https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1/operation/27496486>  (menetlus nr: 
474463), määrake omalt poolt kooskõlastuse eest vastutav kasutaja ja 
kontrollige eelnõu andmeid.

Kooskõlastust või märkuseid eelnõule ootame kuni 21.08.2025 (k.a). Pärast 
selle tähtaja möödumist loeme, et olete eelnõuga päri.

Menetluse kulgu puutuvate küsimuste korral palun pöörduge menetleva asutuse 
(Valga Vallavalitsus) või menetleja (KAIRID LEKS) poole.