Subject: Reg 2/2540192, 08.08.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest Pelguranna tn 51
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 8 Aug 2025 08:12:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

AS Tallinna Vesi peab äärmiselt oluliseks seirata joogivee kvaliteeti
regulaarselt ja laiaulatuslikult. Võtame igakuiselt üle linna sadu
veeproove klientide kraanidest, mille eesmärk on tuvastada, kas joogivee
nõuetelevastavus linna kõigis piirkondades on tagatud. Meil on üle 120
proovivõtukoha, kus teostame joogivee kvaliteedi kontrolli.

Teie proovivõtupunktis on tuvastatud joogivee kvaliteedinõuetele
mittevastavus. 06.08.2025 võetud veeproovis tuvastati trihalometaanide
(THM) sisaldus 102 µg/l, joogivee piirnorm on 100 µg/l. Veeproov võeti
Pelguranna tn 51 keldri kraanist. Kuigi tegemist võib olla juhusliku ja
hetkelise tulemusega ning lühiajaline kokkupuude veega, milles THM on üle
piirväärtuse, ei põhjusta tõenäoliselt terviseprobleeme, soovitab AS
Tallinna Vesi igasuguse riski välistamiseks ajutiselt Teie kinnistul
kraanivett joogiks tarbides seda eelnevalt keeta või eelistada pudelivett.
Kuumutamisel osa trihalometaanidest eemaldub ja seetõttu on keedetud vee
joogiks tarvitamine ohutu. Trihalometaanid tekivad siis, kui kloor
reageerib vees olevate looduslike orgaaniliste ainetega. See on normaalne
osa veepuhastusprotsessist, eriti kui kasutatakse kloori
desinfitseerimiseks. Nii kloori kui trihalometaanide sisaldust jälgitakse
joogivees pidevalt.

Uued veeproovid planeerime teisipäevaks, 12.08.2025.

Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhi Oleg
Tšaikiniga (telefoni nr 626 2375).

Heade soovidega

Kristiina Soovik

Veekvaliteedi juht

AS Tallinna Vesi

Tel: +372 626 2200

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.tallinnavesi.ee/> http://www.tallinnavesi.ee

Iseteenindus: klient.tvesi.ee