Subject: Küsimus sinivetikate kohta Räpina sadamas
From: "Katrin Volman" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 17 Jul 2025 10:18:21 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere! Kirjutan Lõuna-Eesti Postimehe toimetusest. Räpina vallavalitus
kodulehelt leidsin teavituse, et Räpina sadama ujumiskohas on sinivetikad
ja suplemine ei ole seal praegu soovitatav.

Sooviksin Terviseameti seisukohta ja lisainfot järgmistele küsimustele:

1.

	Kui sageli kontrollitakse Räpina sadama vee kvaliteeti ja kas
sinivetikate tuvastamine põhineb visuaalsel vaatlusel või tehakse
laborianalüüsid?
2.

	Millised terviseriskid kaasnevad suplemisega sinivetikatega
saastunud vees? Millised sümptomid peaksid muret tekitama?
3.

	Milline on sinivetikate levik tänavusel suvel, on see varasemast
intensiivsem või varajasem?
4.

	Millised tegurid soosivad vetikate vohamist? Mida saab kohalik
omavalitsus või kogukond teha vetikate vohamise ennetamiseks?
5.

	Millal on suplemine vees taas ohutu?

Ette tänades

Tervüisi
Katrin Volman
suvereporter
Lõuna-Eesti Postimees
56692718