Subject: FW: Täpsustus CLP märgistamisega seoses (turule laskmine)
From: "TTJA Info" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Fri, 30 May 2025 12:34:08 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastame TTJA-le esitatud selgitustaotluse vastavalt pädevusele.

Lugupidamisega

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

From: Fuchs Määrdeained <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 29, 2025 9:34 PM
To: TTJA Info <[email-masked]>
Subject: Täpsustus CLP märgistamisega seoses (turule laskmine)

Tere

Palun nõu: impordime Eestisse meie emafirma tehastes (Saksamaal, Poolas ja
Rootsis) toodetavaid õlisid ja määrdeaineid. Mõne toote pakend on nii
väike, et nõuetekohane CLP märgistus kõigi maade keeltes, kus Fuchs
esindatud, neile ei mahu. Eesti mahud on väikesed ja seetõttu eestikeelset
silti neil pole ning meile neid tooteid ei müüda.  Meie kliendid neid
tooteid siiski vajaks ja sellepärast uurin, kas nende sildistamine Eestis,
meie laos, oleks aktsepteeritav?  Kuidas on õige tõlgendada meie näitel
mõistet “Turule laskmine”? :

Artikkel 4 – Üldised märgistamis- ja pakendamiskohustused

Lõige 4:
"Aineid ja segusid ei lasta turule, kui need ei ole käesoleva määruse
kohaselt märgistatud ja pakendatud."

Artikkel 2 – Mõisted

Lõige 18:
„turule laskmine“ – kolmandale isikule tarnimine või kättesaadavaks
tegemine kas tasu eest või tasuta. Importi käsitatakse turule laskmisena;

Kaubad pakitakse meie emafirma laos, transpordi- ja ladustamisteense
ostame sisse. Telliksime ka sildistamisteenuse meie laopidajalt. Kauba
omandiõigus ja kontroll jäävad meie ettevõttele. Laopidaja ei tegutse meie
toodetega kunagi iseseisvalt, neile anname täpsed juhiseid selle kauba
sildistamiseks, ning määratleme rollid ja vastutuse. Kas saame õieti aru,
„turule laskmine“ – kolmandale isikule tarnimine või kättesaadavaks
tegemine kas tasu eest või tasuta, on see hetk, kui meie toote müüme ja
anname laole korralduse see kliendile väljastada? Mitte see, kui
transpordifirma kauba üle Eesti piiri on toonud või kaup on meie lattu
vastu võetud? Import tähendab kauba toomist EL välistest riikidest?
Palume teie kinnitust, et meie pakutud lahendus on määrusega kooskõlas.
Kui teil tekib lisaküsimusi, vastan hea meelega.

Ette tänades

Katrin Riska

Logistika ja klienditeeninduse spetsialist

Logistics & Customer Service Specialist

m: +372 502 1493

t:   +372 625 7780

e:   <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Fuchs Lubricants Estonia OÜ

A. H. Tammsaare tee 47, 11316 Tallinn

 <http://www.fuchs.com/ee> www.fuchs.com/ee

 <https://www.facebook.com/FUCHSEesti>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.