Subject: tervishoiu kvaliteedist
From: Aire Kiviväli <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 14 Apr 2025 17:13:52 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kuna te pole nädala jooksul vastanud, kuhu suunata küsimused tervishoiu
kvaliteedist, siis küsin konkreetsemalt.
Tervisekassa on loonud endoproteesimise raviteekonna. Osad perearstid seda
ei järgi, vaid patsiendid jäävad abita, kuna neid ortopeedile läbi
e-konsultatsioonide ei saadeta. Kuigi seda on kirjutanud epikriisides nii
ortopeedid, reumatoloogid, kui teiste erialade inimesed.
Mina olen seda korduvalt näinud töövõime hindamisega, kus inimestel puudub
töövõime, kuna neid ei saadeta operatsioonile.
Olen saatnud kaks kirja tervisekassasse, üks nähtav ka kirja lõpus.

Kuidas saab parandada sellistel juhtudel inimeste elu, kui inimene ei saa
adekvaatseta arstiabi.
Olen nendel puhkudel saatnud kirjad läbi töötukassa perearstile, ühel
juhul täitnud POHAKu. Nendest pole abi olnud.
KAs selline ongi eesti arstiabi kvaliteet või on meil siiski ka muu
võimalus.
Olen pöördunud ka Perearstide seltsi poole.
Nemad alguses soovitasid pöörduda tervisekassasse, nüüd siis
terviseametisse.

Aire Kiviväli
reumatoloog
Töövõime hindamise ekspertarst

  _____

Saatja: Tiiu Rudov <[email-masked]>
Saadetud: neljapäev, 6. märts 2025 17:17
Adressaat: Aire Kiviväli <[email-masked]>
Koopia: Maret Lajal <[email-masked]>
Teema: Vastus - puusaliigese endoproteesimsiele suunamisest (2-5/2599)

Tere!

Kahjuks jääb teie küsimus ebaselgeks, samuti puudub kirja all asutuse
nimetus ja millise erialaga seotud olete.
Patsiendi andmeid ei peaks Tervisekassasse saatma, sest me ei hinda
patsientide tervislikku seisundit. Arstlike otsuste osas palun pöörduge
otse perearsti poole, kellele soovite küsimuse esitada (miks ta ei suuna
endoproteesimisele). Tervisekassa ei saa perearstile õelda, milliseid
arstlike otsuseid ta tegema peab. Küll saate aga teie arstina
perearstidega teemat arutada.

Lugupidamisega

Tiiu Rudov

Spetsialist

Tervisekassa

From: Aire Kiviväli <[email-masked]>

Sent: 04. märts 2025. a. 17:47

To: Perearst

Subject: puusaliigese endoproteesimsiele suunamisest

Tere

Pöördun sellise murega, et korduvalt tekkinud töövõime hindamisel selline
situatsioon, et perearst ei

suuna endoproteesimisele. Küsisin perearstide seltsist nõu, soovitati
teile kirjutada. Kas ma võin

sellele meilile saata perearsti ja patsiendi isikuandmeid.

Tänades

Aire Kiviväli

arst