Subject: Koolitervishoiuteenuse osutamine üld(pere)arstiabi teenusega samades ruumides
From: Alar Kärner <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 22 Apr 2025 18:15:34 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Seonduvalt Tervisekassa poolt koolitervishoiuteenuse lepingute uuendamisega 
tõstatus küsimus, miks ei luba Terviseamet osutada koolitervishoiuteenust 
samades ruumides kus toimub ka üld(pere)arstiabi teenuse osutamine. 
Tervisekassa sellele vastu ei oleks, küsimus on ainult formaaljuriidilises 
vormistuses.

Edastan vabas vormis arutelu ja küsimuse ning sooviks sellele probleemile 
leida teie abiga lahendust.

Üldjuhul on teada, et paljude koolide koolitervishoiuteenust osutavad 
perearstid/-õed.
Samuti on teada, et leidub koole, kus ei ole võimalik pidada eraldi ruume 
koolitervishoiuteenuse osutamiseks mistõttu teenust osutatakse koolist 
mõistlikul kaugusel näiteks tervisekeskustes üldarstiabi osutava 
teenuseosutajaga samades ruumides.

Ka meil, Tartu Kesklinna Perearstikeskus OÜ'l oli selline tegevusluba L05441 
taotletud Raatuse Tervisekeskuse aadressile Raatuse 21, Tartu. Luba 
väljastati 2021 aasta lõpus. Ligi pool aastat hiljem teavitas Terviseamet, 
et üldarstiabi tegevusloaga L05437 (OÜ Tartu Raatuse PAK) ristkasutuses 
ruumides  koolitervishoiuteenust osutada ei või.
Seetõttu juhendati meid esitama avaldus loa tühistamiseks.

Reaalne elu vajaks teistsugust lähenemist. Kuna ei ole võimalik leida eraldi 
ruume teatud koolides, oleks pigem mõistlik osutada koolitervishoiuteenust 
perearstiabi tegevusloaga asukohas ja ruumides. Oleks ebamõistlik 
kunstlikult ka tervisekeskuses eraldada ja sisustada koolitervishoiuteenuse 
osutamiseks ruumid, kus sisuliselt tehakse täpselt sama tööd, mida 
perearstiabi tegevusloaga ruumides nii töötajate pädevus kui ka sisseseade 
võimaldab. Kas on mingi seadusest/määrusest tulenev range tõlgendus, mis 
sellist ristkasutust keelab?

Kas on võimalik kuidagi leida võimalus ennistada tegevusluba L05441 endistel 
alustel või on võimalik taotleda samadel alustel (teenust osutatakse 
üldarastiabi tegevusloaga samades ruumides) koolitervishoiuteenuse 
osutamiseks tegevusluba uuesti?

Vastust ootama jäädes
Alar Kärner
juhatuse liige
OÜ Tartu Kesklinna Perearstikeskus