Subject: Pöördumine Terviseameti poole
From: "Rait Prits" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Henn Kuum" <[email-masked]>, "Jan Jaanson" <[email-masked]>, "Signe Paevere" <[email-masked]>, "Toomas Oks" <[email-masked]>
Date: Wed, 9 Apr 2025 15:53:16 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Austatud Terviseameti esindaja

Meretöö seaduse 6. peatüki § 73 lõige 2 sätestab, et riiklikku
järelevalvet käesoleva seaduse § 28 lõike 2 ning § 29 lõigete 1 ja 2
alusel kehtestatud nõuete täitmise üle teeb Terviseamet rahvatervise
seaduses sätestatud tingimustel ja korras.

Transpordiameti poole on pöördunud sisevee reisilaeva Koidula
projekteerija, omanik ja reeder sooviga rajada laevale kajut laevapere
liikmete majutamiseks.
Meretöö seaduse § 29 lõikest 2 tuleneva määruse nr 112 „Nõuded laevapere
liikme laeval majutamise tingimustele1“ lisa 1 kohaselt on nõutud kajuti
miinimumpind 7,5 m². Antud projekti järgi on kavandatava kajuti pindala
maksimaalselt 5 m². Manuses on kliendi poolt esitatud projekt.

Transpordiametil puudub pädevus hinnata rahvatervise seaduses sätestatud
tingimusi ja korda. Seetõttu palume Teie hinnangut või juhiseid, kuidas
antud juhul edasi toimida ning millised oleksid Terviseameti seisukohad
kavandatava kajuti vastavuse osas kehtivatele nõuetele.

Lugupidamisega

Rait Prits

Väikelaevade üksuse juhataja

Merendusteenistus

Laevandusosakond

Väikelaevade üksus

+372 5553 0062

Väike-Turu 4 / 51013 Tartu

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Transpordiamet

Valge 4 / 11413 Tallinn