Subject: Päring seoses süstitava esteetilise meditsiini regulatsiooniga
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Apr 2025 16:05:58 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Terviseamet,

Meie, grupp üldarste ja meditsiiniõdesid, pöördume teie poole palvega 
selgitada uut seadusandlust, mis piirab meie kvalifikatsiooniga 
spetsialistidel süstitava esteetilise meditsiini protseduuride teostamist.

Varasemalt oleme oma igapäevases meditsiinipraktikas edukalt läbi viinud 
erinevaid süstimisprotseduure, sealhulgas ravimite ja vaktsiinide 
manustamist. Meil on teadmised, kogemused ning meditsiiniline vastutus, mis 
tagavad protseduuride ohutuse ja kvaliteedi.

Uute määruste kohaselt ei tohi üldarstid ja õed enam teostada süstitavaid 
esteetilisi protseduure. Sellega seoses soovime küsida järgmisi küsimusi:

1.Millised 
on peamised põhjused nimetatud piirangute kehtestamiseks? Kas on olnud 
juhtumeid või statistikat, mis viitaksid komplikatsioonidele või 
probleemidele, kui neid protseduure teostavad meie kvalifikatsiooniga 
spetsialistid?

2.Millised 
täiendavad nõuded või sertifikaadid on vajalikud selleks, et üldarstid ja 
meditsiiniõed saaksid jätkata süstitavate esteetiliste protseduuride 
teostamist? Kas on olemas võimalus läbida täiendkoolitusi või taotleda 
vastavat luba?

3.Kas 
on ette nähtud nende piirangute tulevikus ülevaatamist? Kui jah, siis 
millistel tingimustel ja millises ajaraamis?

Antud seadusandlus jätab tööta suure hulga professionaalseid arste ja 
õdesid, kes on võimelised läbi viima esteetilisi protseduure kõrgel tasemel 
ning kelle tööd senini hindasid tuhanded rahulolevad patsiendid. Samal ajal 
jääb kogu esteetilise meditsiini turg ainult plastikakirurgide kätte, mis 
meie hinnangul ei ole õiglane ega põhjendatud. Me ei tea ühtegi teist riiki, 
kus oleks sarnane praktika.

Tulemuseks on see, et paljud patsiendid hakkavad otsima teenuseid 
naaberriikides, näiteks Lätis, kus esteetilise meditsiini valdkond on 
paindlikumalt reguleeritud ning arstid saavad end täiendada ja praktiseerida 
vastavalt oma pädevusele. Samas, kui midagi läheb valesti, jõuab patsient 
ravile ikkagi tagasi Eestisse – kuid vastutavat isikut ei ole võimalik leida 
ega vastutusele võtta.

Meie eesmärk on pakkuda patsientidele kõrgetasemelist arstiabi ning usume, 
et piisava väljaõppe ja ohutusprotokollide järgimisega on meie 
kvalifikatsiooniga spetsialistid võimelised neid protseduure turvaliselt ja 
tõhusalt läbi viima.

Palume teilt ametlikku vastust eeltoodud küsimustele, et mõista paremini 
kehtivaid nõudeid ja vajadusel astuda samme nende täitmiseks.

Ette tänades koostöö eest,

Lugupidamisega,
Algatusrühm üldarstidest ja meditsiiniõdedest