Subject: Tartu Rakenduslik Kolledž kaebus!
From: Hugo Väärmaa <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Fri, 7 Feb 2025 12:03:37 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Soovin esitada kaebuse seoses Tartu Rakendusliku Kolledži köökides 
valitsevate tingimustega ning söögitarvete puhtusega. Olen märganud 
korduvalt probleeme, mis tekitavad muret toiduohutuse ja hügieeni osas. 
Nimelt päev tagasi oksendas kaasõpilane Kopli 1A korpuse sööklas peale oma 
koolitoidu söömist, nimelt väidab õpilane, et toit olevat halvaks läinud 
ning kaasõpilane sai toidumürgituse. Peamised probleemid, mida oleme 
märganud koostöös kaasõpilastega, on järgmised:

Söögiriistade ja nõude ebapiisav puhtus: Sageli on taldrikud, noad-kahvlid 
ning klaasid määrdunud või halvasti pestud. Tõestuseks tegid kaasõpilased 
koos õpetajaga köögis suvalise söögiriista peal bakteritesti, mille tulemus 
oli hirmuäratav. (pilt tulemusest manuses)

Toidu kvaliteet ja värskus: Toit näib aeg-ajalt olevat halvasti säilitatud 
või vananenud. Kaasõpilased on ka kurtnud, et peavad vahel õpilaspileti raha 
eest ostetud söögi minema viskama, kuna see maitseb hallituse või roiskumise 
järele. Praktikandid on väitnud, et peavad toitu valmistama halvaks 
läinud/hallitanud toiduainetega.

Köögi üldine hügieen: Õpilased kes teostavad kooli köögis oma praktikat, 
neile pole miskipärast nõutud toiduhügieenikoolitust ega eksamit, mis 
tekitab kaasõpilastes muret kes peavad koolitoitu vahetundides söömas käima. 
Õpilased on ka kurtnud teatud õpetajate käitumist, näiteks proovib 
praktikajuht sööki kulbiga ning peale söögi maitsmist, paneb sama kulbi 
söögi sisse tagasi. Siit tekib küsimus, kas õpilaste hügieen ikka vastab 
antud nõuetele litsentseeritud köögis?

Köögitöötajate kätehügieen ja kaitsevahendite kasutamine: Olen märganud 
olukordi, kus töötajad ei kasuta kindaid ega pese käsi enne toidu 
valmistamist.
Need probleemid võivad ohustada õpilaste ja koolipersonali tervist, mistõttu 
palun põhjalikku kontrolli Terviseameti poolt Tartu Rakendusliku Kolledži 
köökides, nii Kopli kui ka Põllu hoonetes.

Olen valmis andma täiendavat informatsiooni ja vajadusel koostööd tegema, et 
aidata probleemi lahendada.

--

Parimate soovidegaHugo Väärmaa · ITS23
+372 5687 9797

VOCO Tartu Rakenduslik KolledžKopli 
1, 50115 Tartu / voco.ee/kool/it-kool/ <https://voco.ee/kool/it-kool/>

  <https://voco.ee/img/signatuuri-logo/voco-signatuur-it-kool.png>

 <https://www.facebook.com/tartuvoco/> 
<https://www.instagram.com/tartuvoco/> 
<https://www.youtube.com/kutseharidus>