Subject: Tervisekaebused tuuleparkidega seonduvalt
From: "Marko Pomerants | Powerhouse" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 30 Jan 2025 11:37:01 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Minu üheks rolliks on saanud avalike arutelude ja koosolekute
modereerimine. See on osa tuuleparkidega seonduvast kommunikatsioonitööst
omavalitsuste huvides.

Kindlalt võib väita, et üheks kõige erutavamaks teemaks on tuulikutega
seonduvad(loe: vähemasti arutelu osaliste poolt seotud) tervisehäired.
Olgu need siis väidetavalt põhjustatud tuulikute varjutusest, öisest
ohutusvalgustusest või mõnest helisagedusest ja/või -tugevusest
tulenevalt.

Kas te saaksite mulle kokku panna statistikamemo sellises detailsuses ja
vormis, mis teie poolt on ilma märkimisväärse lisatööta teostatav
tuulikutega seotud pöördumistest.

Infos oleks hea välja tuua kaebustega seotud tuulepargid, kaebuste iseloom
ja kaebuste arv. Eriti hea oleks veel see, kui oleks teada ka elukoha
võimalik kaugus lähimast tuulikust.

Ma arvan, et seda distantsiinfot oleks mõistlik kaebuste puhul koguda,
siis näeks milline korrelatsioon asjadel on. Kas kaebused on kilomeetri
või kümne kauguselt.

Ma ei tea, kas sugu mängib rolli. Kui on sooline statistika, siis ka see
oleks täiendav info ja lapsed/täiskasvanud samuti.

Hea oleks saada see kokkuvõte enne 8. veebruari, kui on järgmine rahva
ette minek.

NB! Abiks oleks kui Terviseamet ikkagi jõuaks ka infraheli
kontrollmõõtmisteni mõne uuema tuulepargi näitel. See oleks
akustikaekspertidele abiks debatis mudelid ja päriselu ning õhk saaks
puhtamaks.  Muidugi tuleks kaasata, siis tuuliku kõrvale ka
professionaalsed kriitikud, et nad näeksid, et tuulik ikka samal ajal
töötab.

Tagasisidet oodates

Marko Pomerants

kommunikatsiooniekspert avalikes, antud juhul Väike-Maarja valla huvides

5031365