Subject: KÜSIMUS OLULINE 01.01.2025 tubakaseaduse ja riigilõivuseaduse muudatused (EC-ID: 10083-23-00002)
From: <[email-masked]>
To: "Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 20 Jan 2025 21:58:33 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Mul on Teile seoses seaduste (tubakaseadus ja riigilõivuseadus)
muudatustega mõningad küsimused:

1. Kas eelmisel aastal avaldatud meie ühekordse e-sigareti (EC-ID:
10083-23-00002) teavituse eest on meil tarvis hiljemalt käimasoleva
aasta 31. märtsiks tasuda teavituse hoidmise/säilimise eest riigilõiv
100 eurot või ei ole see vajalik (sest see puudutab eelmist aastat, kui
muudatused ei olnud veel jõustunud)?

1.1 Juhul kui teate hoidmise/säilitamise eest tuleb maksta 100 eurot,
siis kas (eeldusel, et sama toode on Eesti turul meil müügil ka
järgneva(te)l aasta(te)l) seda sama summat (100 eurot) tuleb maksta
iga-aastaselt, hoidmaks teadet aktiivsena?

PS. Hetkel on "ImPro Mentool ühekordne e-sigaret 18.9 mg/ml" (EC-ID:
10083-23-00002) meie ainus Eesti turul müügil olev toode.

Edasi...oletame, et tahame varsti turule tulla ka tubakamaitselise
ühekordse e-sigaretiga:

2. Kas sellega seoses tuleks meil (uue) teavituse esitajatena teate
avaldamise ja hoidmise eest maksta vahetult enne avaldamist 100 eurot?

3. Kas lisaks tuleks veel automaatselt maksta Terviseametile ka
teavituse hindamise eest (e-vedelikus ühe aine hindamise tasu on 240
eur)?

3.1 Kas mõistan õigesti, et hindamise korral, kui e-vedelik koosneb
kokku nt kaheksast koostisosast (millest üks on nt ka mitteohtlik aine),
siis läheks ainuüksi hindamine juba sellise näite puhul maksma 8 x 240
eur = 1920 eur?

3.2 Kas hindamise juurde kuulub automaatselt ka e-vedelikest eralduvate
ainete hindamise tasu 965 eurot?

3.2.1 Kas eralduvate ainete hindamise tasu saab ühe toote/e-vedeliku
kohta olla fikseeritud 965 eurot ehk et see summa ei saa muutuda?

4. Mida tähendab, et tubakatoote ja tubakatootega seonduva toote teate
läbivaatamise eest tasutakse riigilõivu 5000 eurot - st, kas see on
automaatselt iga uue toote teavitamise korral või ainult siis, kui me
ise nt tahaksime, et Terviseamet meie teavituse läbi vaataks?

4.1 Ehk et, kas läbivaatamine ei võrdu hindamisega (hindamine on
Terviseameti poolt alati tehtav protseduur)?

5. Milliseid muudatusi nt peetakse silmas, kui seaduses on kirjutatud
järgnevat? - "Tubakatoote ja tubakatootega seonduva toote teate
muudatuse eest tasutakse riigilõivu 740 eurot."

Edasi...Mõistan, et iga aasta 31. märtsiks tuleb tubakatooteid
võõrandamiseks Eestisse toov või Eestis tubakatooteid tootev ettevõtja
teatama Terviseametile andmete esitamiseks ettenähtud ühisportaali kaudu
tubakatoodete ja tubakatootega seonduvate toodete müügikogused
tootemarkide ja -liikide kaupa eelmise kalendriaasta kohta.

Selle eelneva lõiguga seonduvalt veel kaks küsimust:

6. Kas seda peab ilmtingimata tegema ühisportaali kaudu või tohib/saab
Terviseametile selle info edastada ka e-kirjana?

7. Kas nende andmete esitamise eest tuleb Terviseametile automaatselt
tasuda iga-aastaselt 240 eurot?

7.1 Kui see on nii, siis mis ajaks tuleks see 240 eurot maksta?

Loodan, et leiate aega juba peatsele meile täpsustavate vastuste
andmisele, et saaksime muudatustega arusaadavalt arvestada.

PS. Palun vastata minu poolt esitatud küsimustele (samamoodi)
nummerdatult.

Parimate soovidega

Amor Luup
Impact Products OÜ
+37253680990