Subject: Lugu ERR-ile
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Jan 2025 13:20:50 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tervist!

Kirjtuan ERR-i teadusportaali Novaator toimetusest. Teeme lugu hMPV 
viirusest, mille kohte Teie kodulehel täna ka lühike kokkuvõte ilmus. 
Oleksin väga tänulik kui selle tarbeks paarile küsimusele vastaksite. Lisaks 
räägin veel perearstidega ning proovin Lutsar jutule pääseda.

1. Ütlete, et detsembris registreeriti 24 juhtumit, aga kuidas on see number 
aastate ja kuude lõikes muutunud? Millal registreeriti Eestis esimene 
juhtum? Millised on viimaste kuude numbrid -- kas on märagata ka mingit 
kasvu? Kas mõni aasata paistab varasemast eriti kõrge nakatunute arvuga 
silma?
2. Kui Terviseameti statistikasse jõuavad vaid laboratoorselt kinnitatud 
juhtumid, siis kas hMPV viiruse jälgi otsitakse kõigist ülemiste 
hingamisteede viirustega analüüsidele suunatute verest? Ehk laiemalt, 
milline see viiruse seire praegu välja näeb? Näiteks oli ka mul endal 
hiljuti mingi sarnaste sümptomitega nakkus, käisin vereanalüüse tegemas, aga 
kui pereaarstilt hiljem küsisin, mis viirusega siis tegu on, öeldi lihtsalt, 
et kes seda teab, näidud viitasid lihtsalt sellele, et mingi viirus on kehas 
olemas ja keha võitleb. Kas sellisel juhul on viirus tegelikult ikkagi 
laboratoorselt tuvastatud?
3. Miks praegu ikkagi selline kõrgendatud tähelepanu hMPV-l, mis on ju 
Eestis tükk aega levinud? Kas lihtsalt selle pärast, et viirus Hiinas 
ringleb ja covid-i algust meenutab?

Kui Teil endal lihtsam oleks, siis võime neid küsimusi ka hoopis telefonitsi 
lahata.

Vastust ootama jäädes,

Andres Reimann