Subject: Küsimus töövahendite desinfitseerimise ja steriliseerimise nõuete kohta
From: <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Sat, 16 Nov 2024 23:19:04 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Terviseameti spetsialistid,

Soovin saada täpsemat teavet ripsme- ja kulmutehniku töövahendite, eriti 
pintsettide, desinfitseerimise ja steriliseerimise nõuete kohta vastavalt 
Eesti tervishoiu- ja hügieenistandarditele. Palun aidake selgitada järgmist:

1. Desinfitseerimise tase:

Kas pintsettide puhul, mida kasutatakse ripsmepikenduste paigaldamisel ja 
kulmuhoolduses, on vajalik kõrgastme desinfitseerimine või piisab kesktaseme 
desinfitseerimisest? Arvestan, et pintsetid puutuvad kokku silmaümbruse 
nahaga, kuid mitte otseselt limaskestade ega steriilsete kudedega.

2. Steriliseerimise kohustus:

Kas pintsettide steriliseerimine (nt autoklaavis või keemilistes 
steriliseerimislahustes) on nõutud ripsme- ja kulmutehniku töös, või piisab 
ainult desinfitseerimisest?

3. Ultrahelivanni ja Des Insurance’i kasutamine:

Kas järgmine protsess vastab Terviseameti juhistele ja hügieeninõuetele:

• Pintsettide puhastamine ultrahelivannis (kasutades Chemipharm Des 
Insurance’i lahust, lahjendatud tootja soovitatud vahekorras: 10 ml 
kontsentraati 990 ml vee kohta ehk 1% lahus) 2–3 minutit?

• Kas ultrahelivann (mudel Skymen, kvaliteetne professionaalne seade) on 
piisav töövahend desinfitseerimiseks?

• Kui ultrahelivanni kasutatakse, kas desinfitseerimisprotsessi aeg võib 
olla lühem (2–3 minutit), või tuleks järgida tootja juhistes märgitud 
10-minutilist leotamisaega ka ultrahelivanni puhul?

• Kas ultrahelivanni kasutamine võib lühendada desinfitseerimisprotsessi 
aega võrreldes tavalise keemilise leotamisega (nt 10-minutiline kokkupuude)? 
Kuna ultrahelivannis kasutatav desinfitseerimis- või puhastuslahus muutub 
tõhusamaks, sest vibratsioon aitab lahusel tungida ka kõige väiksematesse 
pragudesse ja raskesti ligipääsetavatesse kohtadesse.
Kui jah, siis millised on Terviseameti soovitused või standardid 
ultrahelivanni kasutamisel desinfitseerimisprotsessi kiirendamiseks?

4. Soovituslik vs kohustuslik:

Milline on soovitatav protseduur pintsettide puhastamiseks ja 
desinfitseerimiseks, ning millised etapid on Eestis kohustuslikud? Soovin 
olla kindel, et järgin oma töös kõiki Terviseameti juhiseid ja nõudeid.

5. Uuringud ja standardid:

Kas teil on viiteid rahvusvahelistele või kohalikele uuringutele, mis 
selgitavad ripsme- ja kulmutehnikute töövahendite hügieeninõudeid, eriti 
nende puhul, mis puutuvad kokku riskitsoonidega (nt silmaümbruse nahk, 
pisaravedelik, kulmu verejooks mikropigmentatsiooni käigus)?

Olen teadlik juhendist “Ilu- ja isikuteenuste osutamisel kasutatavate 
seadmete ja instrumentide dekontaminatsioon,” kuid soovin täiendavat 
selgitust konkreetsete töövahendite ja protseduuride osas, et tagada oma töö 
maksimaalne ohutus ja vastavus kehtivatele standarditele.

Tänan teid ette vastuse eest. Kui on vajadust lisainfoks või täpsustusteks, 
olen valmis koostööd tegema.

Lugupidamisega,

Kairi Kroll

Chairi K OÜ

+37253443756