Subject: Ujulate määrus
From: "Anu Jaanson" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Thu, 17 Oct 2024 17:01:09 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Kirjutan teile Vivarec OÜ-st, mis tegeleb siseviimistlusmaterjalide
müügiga.

Me tegutseme Eesti turul projektimüügiettevõttena juba aastast 1996 ning
töötame igapäevaselt arhitektidega ja  ehitajatega ning tegeleme
materjalide müügiga erinevatele projektidele – lasteaiad, koolid, ujulad
jne . Ehk siis puutume kokku tihedalt teemaga libisemiskindlus
märgruumides ja ujulates.

Eestis kehtib ujula määrus, mille koostamise ajal aastal 2007 tegime ka
omalt poolt ettepanekud selles juhises tuua ära ohutuse tagamiseks
ujulates täpsemad libisemiskindluse nõuded põrandadele. Kahjuks aga läks
määrusesse sisse see üks ja väga üldsõnaline lause:

*	4) Põrandapinnad, kus käiakse jalatsiteta või jalatsitega ning mis
on kokkupuutes veega või millele satub vett ja muid vedelikke, ei tohi
olla libedad. Põrandakattematerjalide valikul arvestatakse võimalusel
standardeid DIN 51130 ja DIN 51097.

Hea,et on seegi, aga see ei anna kahjuks mitte mingeid selgeid juhiseid
põranda libisemiskindlusele, mida ta aga peaks andma, et oleks tagatud
külastajate ohutus.

Sellega seoses kirjutangi. Olen lugenud ajakirjandusest, et seda vana
juhist hakatakse siiski nüüd ümber tegema. Kas on plaanis ka antud teemat
natukene täpsemaks kirjutada?

Küsin, kuna tegelen teemaga igapäevaselt ja pean vastama arhitektide,
klientide, ehitajate küsimustele, mis seda teemat puudutab.

Kui on vaja mingit abi libisemsikindluse teema lahkamisel märgruumides
meie praktikast lähtuvalt, siis oleme seda enam kui valmis andma. Meie
huvides on, et arhitektidel, ehitajatel oleks konkreetsed normid ja
nõuded, millest lähtuda.

Me saame väga tihti neid kõnesid, et mis libisemsikindlus on nõutud
basseini ümber, sees, lastebasseinides jne. jne. On lõppkasutajate
huvides, et ka Eestis oleks kasutusel mingid konkreetsed normed, mitte
üldsõnalised nõuded.

Lootma jäädes.

Parimate soovidega,

Anu Jaanson

Manager, Sales
Member of the Board

Vivarec Ltd.

Kopli 3

Tallinn 10412

Estonia

Phone: +372 53 043173

[email-masked]