Subject: Ed: Õhupuhtuse standardi loomine Eestis
From: "Leena Albreht" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Oct 2024 14:21:51 +0300

Palun registreerida 
 
Saatja: Heili Ruus &lt;[email-masked]&gt; 
Saatmisaeg: esmaspäev, 23. september 2024 15:32
Adressaat: Leena Albreht &lt;[email-masked]&gt;
Teema: Õhupuhtuse standardi loomine Eestis
 
Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada. 	
  
Tere, 
 
Mina olen Heili Ruus ja kirjutan Teile Eesti Standardimis-ja
Akrediteerimiskeskusest. 
 
Kaardistame hetkel erinevates valdkondades algupäraste standardite (Eesti
standardite) koostamise vajadust ning seoses sellega pöördun ka Teie
poole. 
Meie eesmärgiks on edendada standardimist Eestis ja toetada valdkondi, mis
seni on standardimata. Lisaks soovime aidata kaasa turuvajadusele
vastavate ja jätkusuutlikku arengut toetavate standardite loomisele.  
 
Näiteks on meie Poola naabrid koostamas uusi standardeid, mis käsitlevad
õhu puhtuse nõudeid. Allpool on toodud nende standardite pealkirjad ja
lühikesed kirjeldused:
 
1.  prPN-Z-04574: Air purity protection -- Determination of
bis(2-ethylhexyl) phthalate in workplaces by gas chromatography with a
mass spectrometry
Scope: This standard gives a method for determination of bis(2-ethylhexyl)
phthalate (CAS: 117-81-7) in workplaces air by gas chromatography with a
mass spectrometry. The method is applicable during control of the
hygenic-sanitary conditions. The lowest concentration of bis(2-ethylhexyl)
phthalate, which can be determined by the method in the sampling and
determination conditions specified in the standard is 0,08 mg/m3.
 
2.  prPN-Z-04575: Air purity protection -- Determination of dibutyl
phthalate in workplaces by gas chromatography with a mass spectrometry
Scope: This standard gives a method for determination of dibutyl phthalate
(CAS: 84-74-2) in workplaces air by gas chromatography with a mass
spectrometry. The method is applicable during control of the
hygenic-sanitary conditions. The lowest concentration of dibutyl phthalate
that can be determined by the method in the sampling and determination
conditions specified in the standard is 0,06 mg/m3.
 
3.  prPN-Z-04576: Air purity protection -- Determination of isoprene in
workplaces by gas chromatography with flame ionization detection
Scope: This standard gives a method for the determination of isoprene
(CAS: 78-79-5) in workplaces air by gas chromatography with flame
ionization detection. The method is applicable during control of the
hygenic-sanitary conditions. The lowest concentration of isoprene that can
be determined by the method in the sampling and determination conditions
specified in the standard is 0,8 mg/m3 ( for air sample of 2 l).
 
4.  prPN-Z-04577: Air purity protection -- Determination of
2,6-di-tert-butyl-4-methylphenol in workplaces by gas chromatography with
flame-ionization detection
Scope: This standard gives a method for the determination of
2,6-di-tert-butyl-4-methylphenol (nr CAS: 128-37-0) in workplaces air by
gas chromatography with flame ionization detection. The method is
applicable during control of the hygenic-sanitary conditions. The lowest
concentration of 2,6-di-tert-butyl-4-methylphenol that can be determined
by the method in the sampling and determination conditions specifies in
the standard is 0,96 mg/m3 (for air sample of 60 l).
 
5.  prPN-Z-04578: Air purity protection -- Determination of benzoic acid
in workplaces by liquid chromatography with diode array detection 
Scope: This standard gives a method for the determination of benzoic acid
(CAS: 65-85-0) in workplaces air by liquid chromatography with diode array
detection. The method is applicable during control of the
hygienic-sanitary conditions. The lowest concentration of benzoic acid,
that can be determined by the method in the sampling and determination
conditions specified in the standard is 0,05 mg/m3 (for air sample of 720
l).
 
6.  prPN-Z-04579: Air purity protection -- Determination of phosphoryl
trichloride in workplaces by ion chromatography
Scope: This standard gives a method for the determination of phosphoryl
trichloride (CAS: 10025-87-3) in workplace air by ion chromatography. The
method is applicable during control of the hygienic-sanitary conditions.
The lowest concentration of phosphoryl trichloride, which can be
determined by the method in the sampling and determination conditions
specified in the standard is 0,004 mg/m3 (for air sample of 720 l)
 
Tahaksime teada: 
Kas Eestil oleks antud teemal standard vajalik? (nt arendamaks eesti keele
terminoloogiat, aitamaks eri osapooltelt üheselt standardit mõista vm) 
Kuidas on hetkel antud valdkond reguleeritud? 
Kas Eestis on piisavalt huvipooli, kellele antud standardi loomine on
vajalik? 
Kui antud teema osutub oluliseks, siis kes võiksid osaleda selle
standaradi koostamises?
 
Ootan Teie tagasisidet hiljemalt 30.09.2024. 

Tervitades,
Heili Ruus
Standardimiskoordinaator  |  Coordinator of standardisation
+372 53 98 0061  |  [email-masked]  |  www.evs.ee
 <https://www.facebook.com/EVS.Standard/>
<https://www.youtube.com/channel/UCL0frTaBQ94Ah2LBan0TorA>
<https://ee.linkedin.com/company/eesti-standardimis-ja-akrediteerimiskesku
s?original_referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F>