Subject: Reg 2/2441031, 19.08.2024, AS Tallinna Vesi teavitus veekvaliteedi kõrvalekaldest
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 19 Aug 2024 15:10:42 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada. 	
  
Hea klient!
 
Teie proovivõtupunktis on tuvastatud joogivee kvaliteedinõuetele
mittevastavus. 16.08.2024 võetud veeproovis tuvastati 48 arv/100ml
Coli-laadset bakterit. Kuigi tegemist on indikaatornäitajaga ja sellise
vee joogiks tarbimine ei põhjusta normaalse immuunsusega inimesel reeglina
vaevusi, soovitab AS Tallinna Vesi igasuguse riski välistamiseks ajutiselt
Teie kinnistul kraanivett joogiks tarbides seda eelnevalt keeta. Bakterid
hävivad vee kuumutamisel ja seetõttu on keedetud vee joogiks tarvitamine
ohutu. Leitud bakterid on oma olemuselt keskkonnas (nt mullas ja
taimestikus) leiduvad bakterid. 
 
Kraanivee kvaliteedi tagamiseks lisab AS Tallinna Vesi joogivette
desinfitseerimisainet ehk kloori nii Ülemiste veepuhastusjaamas kui ka
veevõrgus veepuhastusjaamast kaugemal asuvates piirkondades, seda ka
Muugal. Kloori sisaldus joogivees vastab sotsiaalministri 24.09.2019.
aasta määruses nr 61 „Joogivee kvaliteedi- ja kontrollinõuded ning
analüüsimeetodid“ kehtestatud piirväärtusele. Ent desinfitseeriva toimega
kloori sisaldus joogivees väheneb ajas kiiresti, seega on vaja
kinnistusisestes torustikes tagada pidev vee liikumine, mis lühendab vee
viibeaega torustikus.
 
Soovitame joogivee kvaliteedi taastamiseks tagada kinnistusisestes
torustikes pidev veevool pikema aja kestel. Selleks palume Teil kinnistu
siseselt jätta joogiveekraanid avatuks ka torustike kaugemates
tarbimispunktides. Ühtlasi palume üle vaadata kinnistu veemõõdusõlm, kui
sinna on paigaldatud filtrid, siis tuleks neid kindlasti hooldada või
välja vahetada.
 
Käesoleval nädalal teostame piirkonnas hooldustöid, mis samuti aitavad
parandada vee kvaliteeti. AS Tallinna Vesi peab oluliseks seirata
joogivett regulaarselt ja laiaulatuslikult. Igakuiselt võtame üle linna
sadu veeproove klientide kraanidest, mille eesmärk on tuvastada, kas
joogivee nõuetelevastavus linna kõigis piirkondades on tagatud. Kokku
teostame joogivee kvaliteedi kontrolli üle 120-s proovivõtukohas. 
 
Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhiga
Oleg Tšaikiniga (telefoni nr 6262 375).

Heade soovidega
 
Kristiina Soovik
Veekvaliteedi juht
AS Tallinna Vesi 
&#43;372 5661 9942