Subject: RE: Teavituskiri 06.03.2024
From: "Helen Rohtla" <[email-masked]>
To: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Mon, 1 Apr 2024 20:08:48 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada. 	
  
Tere
 
Tänan info edastamise eest!
 
Vaatasime üle Eneli Jarlõkov ja viidatud Cr Med kontod, kuid ei tuvastanud
seal keelatud terviseväiteid sisaldavaid postitusi. Gruppi nimega Cr Med
meil tuvastada ei õnnestunud. Küll aga nähtuvad Loodusmeditsiini grupist
kasutaja Cr Med postitused. Raporteerisime need sotsiaalmeediaplatvormile
Facebook. 
 
Lugupidamisega
 
Helen Rohtla
Infoühiskonna talituse juhataja
620 1737 | [email-masked] 
www.ttja.ee  Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
Endla 10A, 10122 Tallinn

___________________________________________________
From: TA Info [email-masked]

Sent: Wednesday, March 6, 2024 10:20 AM
To: TTJA [email-masked]
Subject: Teavituskiri 06.03.2024

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
06.03.2024 nr 5-8/24/2581-2
JPP AvTS § 35 lg 1 p 12 alusel 06.03.2024-06.03.2099

Tere

Teavitame sotsiaalmeedia platvormil Facebook tegutsevast isikust Eneli
Jarlõkov, kes kontol oleva info kohaselt töötab Maksu- ja Tolliametis ning
reklaamib ja müüb erinevaid loodustooteid, millele omistab ravivaid
omadusi ka väga raskete
haiguste ravimiseks. Oleme märganud, et ta tegutseb mitmetel erinevatel
Facebooki lehtedel ja gruppides Cr Med´i nime all. Avalike andmete
kohaselt kuulub ta ettevõtte Loodusmeditsiin OÜ juhtorganitesse.

Terviseamet on pöördunud Jarlõkovi poole postitustega, kus juhime
tähelepanu tema poolt müüdavate ja reklaamitavate toodete kohta, mille
osas ei tohi väita, et see ravib või leevendab haigusi. Tegemist on
eksitava kauplemisvõttega, toodetele
ei ole lubatud omistada haigustele ja ravile viitavaid omadusi, kui need
pole tõendatud. Meditsiinilisi väiteid on lubatud kasutada ainult
ravimitel.

Terviseamet on seisukohal, et selline kauplemisvõte on potentsiaalselt
ohtlik, sest tarbija võib põhjendamatult lootma jääda toodete ravivatele
ja leevendavatele omadustele ning lükata seetõttu edasi arsti poole
pöördumist või katkestada
juba arsti poolt määratud ravi.

Kirjale on lisatud tema postituste väljavõtted.

Lugupidamisega

Kersti Kristelstein
nõunik
[email-masked]

Terviseamet
&#43;372 794 3500
[email-masked]

www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn