Subject: Õiguskantsleri päring
From: Ksenia Žurakovskaja-Aru <[email-masked]>
To: "Leena Albreht" <[email-masked]>
Cc: "TA Info" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 Mar 2024 12:11:57 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun Teie peole seoses õiguskantslerile eri ajal, eri inimestelt ja
erinevatest Eesti vanglatest saabunud pöördumistega, milles nad ei ole
rahul vanglates pakutava toiduga. Avaldajad kaebavad, et neile
tegelikkuses serveeritud toidu kalorsus, vitamiinide ja mineraalide
kogused ei vasta vanglate menüüdes märgitule.

Et õiguskantsler saaks avaldajatele ammendavalt vastata, palun ÕKS § 28
<https://www.riigiteataja.ee/akt/126052020011?leiaKehtiv#para28>  alusel:

1.	Edastada perioodil 2022-2024 Terviseameti vangla toidu üle
teostatud järelevalvetulemuste kokkuvõtted.
2.	Palun selgitage lisaks, kuidas järelevalvet teostati – kas
kontrolliti üksnes dokumentide (nt vangla menüü) vastavust
sotsiaalministri 31.12.2002 määrusele „Toidunormid
<https://www.riigiteataja.ee/akt/13252259?leiaKehtiv>
kinnipidamisasutustes“ või võeti kohapeal ka toiduproove ning hinnati
toidu sisulist vastavust normidele.
3.	Kui järelevalve käigus toidu sisulist vastavust normidele ei
hinnatud, siis palun selgitage, mis põhjusel seda ei tehtud.

Olen tänulik, kui saate vastata hiljemalt 27.03.2024.

Lugupidamisega

Ksenia Žurakovskaja-Aru

õiguskantsleri vanemnõunik

õiguskantsleri volitusel

693 8415