Subject: Re: Harku valla puhkemetsade teemaplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kohta ettepanekute küsimine
From: "Val Rajasaar" <[email-masked]>
To: "Kaisa Pagil" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "TA Info" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "kodanikeyhendused" <[email-masked]>
Date: Sun, 17 Mar 2024 17:36:10 +0200

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada. 	
  
Tere!
Lisan paar parandust ja ettepanekut sellele dokumendile. Väga põhjalik
selgituste osa ja teeb terminite osa klaariks, et saaks igaüks asjast aru.

Seletuskirjas p. 4.5. Muraste hiiemets ei ole Rannamõisa väärtuslik
maastik, pole Rannamõisaga seotud, pigem Muraste riikliku looduskaitseala
ja valla üldplaneeringus Muraste väärtusliku maastikuga, kui see on seal.
Hiiemets muutus ametlikuks pärast väärtuslike maastike teemaplaneeringut.
Palun leidke sinna sobiv sõna.
Metsamajanduse liikides tuleks välistada lisaks uuendusraietele, mida on
tehtud, ka turberaied koos kõigi oma alamliikidega. Võiks jääda
hooldusraied ainult ja püsimetsanduse võtted. Metsa uuenduse meetodites
peaks olema mainitud samuti, et püsimetsanduse metoodika, st. kui
istutatakse, siis vastavalt olemasoleva metsa liikidele vaheldusrikkalt
ning mitte liiga samal ajal, st. et ei tekiks samavanuselisi ja -liigilisi
metsaosasid, mis ei ole enam looduslikud ning on haavatavamad ka putukate
ning metsloomade poolt. Viimasel puhul ka meelitaksid ulukeid valedesse
kohtadesse noorendikku nosima. Rahulik püsimetsandus nagu tehti vanasti
talumetsades.

Puhkemetsade piiridega tuleb arvestada vastavalt kogukondade
ettepanekutele ja arutada läbi maaomanikega, kes väidetavalt on sellele
vastu. Eraisikud üldiselt ei ole, aga metsafirmad, kellel puudub sisuline
seos kogukonna ja kohaliku metsaga, on tõenäoliselt vastu. Sellel teemal
tuleb avalikel aruteludel läbi rääkida ja enne seda ei tohiks kogukondade
poolt kaardile märgitud maa-alade piire muuta. ON VAJA  panna algne
ideekorje kaardipilt tagasi ja seal ära märkida alad, mida maaomanikud
tahavad välja arvata. Nii oleks AINUS VÕIMALUS kohalike kogukondadega ja
vallaga asju arutada avalikustamisel. Muul moel neid muutusi märgatakse
vähe ja hiljem saame teada, kuidas &quot;salamisi&quot; on midagi jälle
ära nihverdatud jne. Algne pilt tagasi ja väljaarvamise soovid punaseks.
Muud moodi ei saa asju sirgelt ajada.

Palun arvestada seda ametliku ettepanekuna menetluses, mille avaldamist
luban.

Terv. Val Rajasaar, Harku Vallavolikogu liige, Muraste Looduskooli
juhataja. 5158379

13.02.2024 13:51 Kaisa Pagil kirjutas:

Tere!
 
Edastan Harku valla puhkemetsade teemaplaneeringu lähteseisukohtade ja
keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kohta
ettepanekute küsimise kirja, lisatud manusesse.

 
Lugupidamisega 
Kaisa Pagil
assistent 	  ________________________________  
Harku Vallavalitsus
Kallaste tn 12, Tabasalu
Harku vald
Mob: 55539321
www.harku.ee	    	   	facebook.com/HarkuVald